طرح جداسازی آب شرب ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعامل شهری، استانی و ملی می‌تواند اجرای طرح جداکردن آب شرب از آب فضای سبز را تسریع کرده و زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی در آب شرب استان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی سفید شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورا و شهرداری با وزیر نیرو و استاندار یزد اظهار کرد: مشکل اصلی استان یزد کمبود آب است و مدیران استانی نهایت تلاش برای رفع مشکلات در این حوزه را به کار بسته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف، افزود: جداکردن آب شرب از آب فضای سبز یکی از اقدامات مدیریت شهری یزد در این راستا بوده که اتمام آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و تامین آن به تنهایی در توان شهرداری نیست.

نماینده یزد در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: تعامل شهری، استانی و ملی می‌تواند اجرای این طرح را تسریع کرده و زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی در آب شرب استان را فراهم کند.

وی اضافه کرد: جداسازی آب شرب می‌تواند عمر استفاده از خط انتقال را ده‌ها سال افزایش دهد و شاید مردم نتیجه این کار را خیلی زودتر ببینند.

مسئولیت‌ها را به مسئولان استانی واگذار می‌کنیم

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها سهامدار اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب هستند، گفت: واگذاری مدیریت منابع و ظرفیت‌های وزارت نیرو در استان و شهرهای مختلف به شوراها و شهرداری‌ها از جمله اقدامات در دستور کار وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو آمادگی دارد تا جایی که قانون اجازه بدهد زیر نظر استاندار نسبت به واگذاری مسئولیت به مدیران استانی اقدام کند، افزود: نهادینه شدن فعالیت‌های بین بخشی نظیر ساماندهی چالش‌های بی‌آبی مستلزم تقویت روابط بین بخشی در استان و کشور است.

وزیر نیرو همچنین پیشنهاد داد که کارگروه ویژه استفاده بهینه از ظرفیت‌های انرژی با مشارکت هدفمند شهرداری، شرکت آبفا، شرکت توزیع برق و دانشگاه به صورت پایلوت در استان یزد راه‌اندازی شود.

کد خبر 389149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.