اجرای ۹۰ درصد از فاز نخست حمام خسروآقا

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: مراحل بازسازی حمام خسرو آقا با ساخت چهار حوض و قسمتی از گرمخانه و خزینه انجام شده و بازسازی دیگر بخش‌های این حمام منوط به آزادسازی قسمتی از خیابان حکیم است.

حسین کارگر در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح‌های عمرانی در حال انجام در منطقه سه، اظهار کرد: سال گذشته بازسازی فاز نخست حمام خسرو آقا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد و اکنون مراحل تکمیلی این فاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حمام خسرو آقا یکی از بناهای مربوط به دولتخانه صفوی حمام خسروآقا است، افزود: مراحل بازسازی حمام با ساخت چهار حوض و قسمتی از گرمخانه و خزینه انجام شده و بازسازی دیگر بخش‌های این حمام منوط به آزادسازی قسمتی از خیابان حکیم است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: حمام شاهزاده‌ها از ابنیه‌های تاریخی دوره صفویه است که عملیات استحکام بخشی از دیواره‌ها، کاشی‌کاری، سبک سازی سقف و ایزولاسیون آن انجام شده، مرحله تزئینات و رنگ آمیزی این بنا نیز در حال اتمام است و با نصب تاسیسات برودتی عملیات بازسازی این بنا خاتمه پیدا می‌کند.

کارگر با اشاره به بازسازی محور میانی چهارباغ عباسی، تصریح کرد: هزینه کلی انجام این پروژه ۵۵ میلیارد ریال است که فاز نخست آن از میدان امام حسین (ع) تا قبل از حوض خیمه گاه با نصب سنگفرش و ایجاد آبراهه و حوض میانی به پایان رسیده است، احیای فاز دوم این محور از خیمه گاه تا مقابل خیابان خیمه گاه نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر یکی دیگر از بناهای تاریخی دوره صفوی و جزء دولتخانه صفوی است، افزود: مرمت گالری شماره چهار این موزه شامل جمع آوری تاسیسات، مرمت و رنگ آمیزی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مناسب سازی در مکان‌هایی با اختلاف سطح انجام می‌شود، عنوان کرد: این اختلاف سطح برای عبور معلولان و نابینایان مشکلاتی را همراه دارد و باتوجه به اهمیت این موضوع هرساله بودجه‌ای برای مناسب‌سازی در نظر گرفته می‌شود.

کارگر افزود: عملیات مناسب سازی میدان امام(ره)، خیابان‌های سروش، فردوسی، خیابان و بوستان مشتاق جزو برنامه‌های سال جاری منطقه قرار گرفته و اجرایی شده است.

کد خبر 389115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.