دستگیری  مرد متجاوز به دختر ۴ ساله/چنار ۲۵۰۰ ساله در آتش سوخت

توقیف پژو ۴۰۵ با ۴۰ کیلو حشیش در اصفهان، دستگیری متهم کودک آزاری در کرمانشاه، افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوق مددجویان در سال جاری، اعتیاد در میان کودکان خراسانی و عناوین خبرهای بسته خبری اجتماعی امروز چهارشنبه بیستم شهریورماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه درباره انتشار خبری مبنی بر آزار و اذیت دختر ۴ ساله توسط صاحبکار پدرش در کرمانشاه، افزود: پرونده‌ای در این زمینه در شعبه اول بازپرسی تشکیل شده که درحال رسیدگی است، اما مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده را نمی‌توان تایید کرد.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی هنوز در زمینه آزار جنسی اظهار نظری نکرده است، ادامه داد: هنوز آزار جنسی ثابت نشده است، البته آثار ضرب و جرح از سوی پزشکی قانونی در بدن این کودک تایید شده، اما مستندات دیگری درباره ادعاهای مطرح شده هنوز وجود ندارد و لذا بازپرس در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در پایان از دستگیری متهم خبر داد و گفت: اکنون متهم در اختیار ما قرار داردو تحقیقات مقدماتی از وی صورت گرفته است و یکسری استعلامات، توضیح از شهود و گواهان در حال انجام است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

امروز؛ پایان مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۲۰ شهریور ادامه دارد.

متقاضیان تحصیل در رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه داشته باشند که ثبت نام تمامی مقاطع بر اساس سوابق تحصیلی با توجه به مدت تمدید شده، تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۲۰ شهریور ادامه دارد و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند،نیز می‌توانند در مهلت باقیمانده با مراجعه به سامانه ثبت نام نسبت به ویرایش رشته محل های انتخابی اقدام کنند.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش  و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org ضمن دریافت دفترچه راهنما و کسب آگاهی های کامل در خصوص شرایط ثبت نام و انتخاب رشته، نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام خود اقدام کنند.

بر اثر حادثه تصادف ۳ نفر در آتش سوختند

فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت ۶ صبح امروز حادثه برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید و ۲۰۶ در کمربندی یاسوج  رخ داد که بر اثر این تصادف در حوالی پل مختار، راننده و ۲ سرنشین خودروی پراید در آتش سوختند.

سرهنگ ویسی‌پور افزود: در این حادثه ۳ نفر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.

او ادامه داد: علت تصادف در دست بررسی است.

آتش گرفتن درخت چنار ۲۵۰۰ ساله در تویسرکان

چنار ۲ هزار و ۵۰۰ ساله مسجد باغوار در شهرستان تویسرکان آتش گرفت .

با حضور به موقع آتش‌نشانی و نیروهای امدادی، آتش‌سوزی مهار شد اما متاسفانه بخشی از تنه درخت در آتش سوخته است .

دلیل اصلی آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

درخت کهنسال چنار مسجد باغوار تویسرکان در سال ۱۳۸۷ با شماره ۶ در لیست آثار میراث طبیعی ثبت شده است.

زن ۲۰ساله را برق گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از برق گرقتگی زن ۲۰ ساله در حال تعمیر پمپ آب منزلش خبر داد و گفت: زن ۲۰ ساله ای در حال تعمیر پمپ آب در منزل خود به علت خیس بودن محل و اتصالی برق، دچار برق گرفتگی شده و در دم جان خود را از دست داده است.

وی افزود: جسد متوفی برای بررسی علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

توقیف پژو ۴۰۵ با ۴۰ کیلو حشیش در اصفهان

سرهنگ غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از کشف۴۰ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵خبر داد و گفت: دو سوداگر مرگ نیز در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوق مددجویان در سال جاری

رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان از افزایش حقوق مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق مددجویان در ابتدای سال، در تیر ماه هم ۱۰ درصد حقوق مددجویان افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در مجموع در ۹۲۴ واحد تولیدی در کشور در حال فعالیت هستیم و مددجویان شاغل حقوق بگیر  در این مجموعه‌ها دارای شغل مولد هستند.

وی با اشاره به تولید بیش از سه هزار نوع محصول توسط مددجویان تصریح کرد: این محصولات که به بازار عرضه می‌شود در ۱۴ گروه هستند که شامل کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری، صنایع غذایی، صنایع پوشاک، صنایع چوبی، صنایع فلزی، مبلمان شهری، قطعات صنعتی و نظامی، قطعات خودرویی، قطعات بتنی و سایر محصولات در سایت بنیاد تعاون زندانیان هم تصاویر آن‌ها و هم مشخصات فنی آن‌ها قابل مشاهده است.

اعتیاد در میان کودکان خراسانی

دکتر کاوه حجت افزود: متاسفانه برخی از خانواده‌های این استان از تریاک به عنوان نوشدارو برای کودکان خود استفاده می‌کنند که همین امر موجب اعتیاد این افراد می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن برخی از خانواده ها نیز هستند که کودکان خود را برای آرام کردن به جهت حمل و توزیع مواد مخدر، معتاد می کنند.

حجت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به ایجاد مرکز ترک اعتیاد برای نوجوانان با ظرفیت ۱۷ تخت برای کودکان و نوجوان شده که آماده افتتاح است.کودکان و نوجوانان معتاد به مدت دو هفته سم زدایی می شوند و سپس تحویل بهزیستی می شوند.

این مقام مسئول در رابطه با بخش روان پزشکی زنان نیز اظهار کرد: این واحد در این دانشگاه موجود است و مادران باردار معتاد در آنجا بستری و درمان می شوند.

۱۱ درصد از جمعیت شهرضای اصفهان سالمند هستند

رئیس بهزیستی شهرضا از آمار ۱۱ درصدی سالمندان این شهرستان در جلسه شورای سالمندان خبر داد.

سید علی موسوی رئیس بهزیستی شهرضا در این شورا که با حضور رفیعی‌نژاد فرماندار، داراب معاون سیاسی امنیتی فرماندار، ریاست و کارشناسان بهزیستی، ریاست هیات مدیره خانه سالمندان رضوان بهزیستی و دیگر اعضای شورای سالمندان شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: تعداد کل سالمندان شهرستان ۱۸۰۲۱ نفر می‌باشند که هفتاد درصد آنان را سالمندان جوان یعنی افراد بین ۶۰ تا ۷۰ سال تشکیل می‌دهند.

ریاست بهزیستی شهرضا ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر از این افراد را سالمندان سالمند یعنی افراد بین ۷۱ تا ۸۰ سال تشکیل می‌دهند و  ۴۱۷ سالمند باقی‌مانده کهن‌سال یعنی افراد بالای ۸۰ سال می‌باشند .

کد خبر 389112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.