پیاده‌رو و پیست سورتمه هوایی در چین!

اَندرو برومبرگ، از معماران مشهور آمریکایی دورتادور بام باغ یکی از مراکز خرید پایتخت چین را با مسیری موج‌دار برای پیاده‌روی و سورتمه‌سواری احاطه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیر پیاده‌روی تعبیه شده در اطراف مرکز خرید پکن در گرما به عنوان پیاده‌رو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فصل زمستان با برف مصنوعی پوشیده می‌شود تا به عنوان مسیر سورتمه‌سواری و اسکیت روی یخ در اختیار عموم شهروندان پایتخت چین قرار گیرد. ساختمانی که مرکز خرید و مسیر سورتمه‌سواری در آن واقع شده است، بخشی از یک پروژه عظیم ۳۰ ساله است که توسط گروهی از معماران اهل هنگ‌کنگ طراحی و از ۱۴ سازه مختلف تشکیل شده است. این مجموعه عظیم در منطقه تجاری مرکزی پکن واقع شده است و دارای یک مرکز عمومی است که در آن مردم به تعامل اجتماعی با یکدیگر می‌پردازند.

اندرو بومبرگ با الهام از خیابان‌های اطراف مرکز تجاری پکن، در میان ساختمان‌های مجموعه عظیم مرکز تجاری پکن، سازه‌ای به شکل بیضی طراحی کرد که در پشت‌بام آن باغی بزرگ تعبیه شده است. این باغ از سه‌لایه به شکل یک سازه سه طبقه ساخته شده است که دورتادور آن را مسیری دایره‌ای برای پیاده‌روی، اسکیت روی یخ و سورتمه سواری در زمستان، احاطه کرده است. مسیر دایره‌ای شکل از سمت پایین، یعنی قسمت ورودی ساختمان آغاز شده است و به سمت بالای ساختمان امتداد یافته است.

طبقات بالایی ساختمانی که فضای سبز سه لایه را احاطه کرده است، مجهز به بالکن‌هایی مملو از درختان و فضاهایی برای نشستن است که از داخل ساختمان به سمت بیرون آن امتداد یافته است. پیست اسکیت روی یخ، که مساحتی در حدود یک پیست اسکیت المپیک را به خود اختصاص داده است، قسمت مرکزی ساختمان را اشغال کرده است و در اطراف آن فروشگاه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی کوچک تعبیه شده است. در داخل ساختمان نیز کارگاه‌های هنری متعدد، فضاهای بزرگی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، یک مزرعه سبز، امکانات فرهنگی و آموزشی و دیواری برای صخره‌نوردی وجود دارد.

کد خبر 389108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.