لمس کانال ۳۰۰ هزار واحد توسط شاخص کل بورس امروز ۲۰ شهریورماه

شاخص کل بورس که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه متوقف اما پس از یک دقیقه مجددا وارد روند افزایشی شد و در نهایت با سه هزار و ۱۹۸ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تدپیکس در آخرین روز کاری هفته با افزایش ۳۱۹۸ واحدی، عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت.

شاخص هم وزن نیز با ۱۳۸۶ واحد افزایش به رقم ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۱۸ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۰۸ هزار و ۲۸۱ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس به عدد سه هزار و ۸۸۴ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۳۴۴ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۴۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۶۵۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای پارس، شتران و فملی به ترتیب با ۳۰۶، ۲۰۵ و ۲۰۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای شبندر، پارسان و ومعادن به ترتیب با ۸۱، ۶۴ و ۵۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز وتجارت، خساپا و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و صنایع شیمیایی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، تدپیکس با پرش سه هزار واحدی رکورد جدیدی ثبت کرد و در آستانه ورود به کانال ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، ورود نقدینگی جدید به بورس، رکود بازار های طلا و ارز، سیگنال های مثبت جهانی، افزایش قیمت های جهانی و انتظار برای انتشار صورت های مالی شش ماهه مثبت شرکت ها از جمله عوامل رشد شاخص هستند.

کد خبر 389103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.