پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه پس از افتتاح می‌تواند رونق اقتصادی را به اصفهان آورده و شهر را به دوران طلایی خود برساند.

علی یارمحمدیان صبح امروز- چهارشنبه ۲۰ شهریورماه ۹۸- در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به عنوان نخستین شهرک نمایشگاهی با مساحت ۴۷ هکتار در مجاورت رینگ چهارم شهر اصفهان و رو به روی شهرک روشن دشت در حال احداث است.

وی افزود: با بهره برداری از فازهای اول و دوم پروژه، نمایشگاه بزرگ اصفهان بهترین و بزرگترین نمایشگاه کشور خواهد بود که در آینده نمایشگاه‌های منطقه‌ای و جهانی در آن برگزار شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه طراحی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان توسط شرکت فولاد تکنیک انجام شده است، تصریح کرد: مهمترین بخش فاز نخست پروژه سالن امیرکبیر است که ۱۵ هزارمترمربع فضای مسقف نمایشگاهی دارد و قادر خواهد بود به طور همزمان سه نمایشگاه را برگزار کند و ۵۵۰ غرفه ۱۲ متری در این سالن می‌توانند کالاها، محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در انتهای سالن امیرکبیر کافی شاپ ها و اتاق‌های مذاکرات درنظر گرفته شده است، گفت: ساختمان رجیسترینگ با وسعت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع ثبت و ضبط اطلاعات مخاطبان را انجام می‌دهد و دارای اتاق‌ها و سالن‌های vip است.

یارمحمدیان ادامه داد: علاوه بر سالن نمایشگاه و ساختمان رجیسترینگ، دو ساختمان الکتریکال و مکانیکال در پروژه در نظر گرفته شده که تمام تأسیسات مکانیکی، الکتریکالی و ژنراتورها در این ساختمان‌ها تعبیه می‌شود و از طریق تونل‌های نفر رو با ۷۵۰ متر طول و ارتفاع دو متر و ۶۰ سانت و عرض دو مترو نیم، تأسیسات برق فشار ضعیف، آب و تأسیسات را به سالن نمایشگاه و غرفه‌ها و ساختمان اداری و پشتیبانی انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیر از ساختمان الکتریکال و مکانیکال، ساختمان اداری و پشتیبانی به متراژ هشت هزار مترمربع در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده است، افزود: این ساختمان دارای سالن تشریفات، اتاق بانک، بیمه، گمرک، پست و مواردی که مربوط به نمایشگاه است در نظر گرفته شده و حتی شرکت‌های تجاری می‌توانند در ساختمان اداری و پشتیابی حضور پیدا کنند؛ البته اتاق کارکنان نیز در این ساختمان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: در فاز یک پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان حدود ۱۷ هزارمترمربع فضای باز نمایشگاهی در نظر گرفته شده و برای فضای سبز آن از گونه‌های گیاهی مختلف کم نیاز آبی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیاده روها و سواره‌روهای بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پارکینگ‌های جنوبی سالن امیرکبیر و قسمت غربی پروژه با گنجایش یک هزار خودرو در نظر گرفته شده است که تا دو هزار جای پارک قابل افزایش است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده فاز دوم پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی یا سرمایه گذار خارجی احداث کنیم.

وی تاکید کرد: اگر فاز دوم پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اجرایی شود، در آینده حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار متر فضای مسقف نمایشگاهی خواهیم داشت که می‌تواند در کشور بی نظیر باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نمایشگاه را پیشانی توسعه دانست و گفت: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پس از افتتاح می‌تواند رونق اقتصادی را به اصفهان آورده و شهر را به دوران طلایی خود برساند.

وی گفت: هنگامی که پروژه تحویل مدیریت جدید شهری اصفهان شد با هفت قرارداد تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در حال حاضر  ۹۳ قرارداد با پیمانکاران منعقد شده و پیشرفت فیزیکی فاز یک پروژه ۷۰.۲۱ درصد است.

یارمحمدیان تصریح کرد: تاکنون در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان ۱۲۴ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد شده و در حدود ۱۰ میلیارد تومان خرید انجام شده که در مجموع ۱۳۴ میلیارد تومان است و تا ۱۹۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد خواهیم کرد تا فاز یک پروژه را افتتاح کنیم.

کد خبر 389096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.