مدیریت سیلاب‌های فصلی از اولویت‌های شهرداری قزوین است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: مدیریت سیلاب‌های شهری یکی از مهمترین مباحث در پروژه‌های شهری شهرداری قزوین است.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم‌سلیمی با بیان اینکه سیل یکی از بلایای طبیعی، پیچیده و مخرب است که هرساله خسارات جانی و مالی در کشور به همراه دارد، لذا ضروری است به کنترل و مهارت آن پرداخت، اظهار کرد: امروزه با توسعه شهرنشینی، موضوع مدیریت سیلاب‌های شهری پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مدیریت بر سیلاب‌های شهری یکی از مهمترین مباحث در پروژه‌های مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی و مرمت تمامی رودخانه‌ها از جمله زیرگذرها، پل‌ها، چاه‌ها، انهار و ... در ۱۵ روز آینده به پایان رسیده و گزارش نهایی به معاونت خدمات شهری ارسال می‌شود.

مقدم‌سلیمی با تاکید بر بازدید از نقاط حادثه‌خیز شهر برای پیشگیری از سیلاب‌های شهری خاطرنشان کرد: بازدید میدانی از رودخانه‌های سطح شهر قزوین و نقاط حادثه‌خیز در دستور کار سازمان مدیریت پسماند و سازمان باغستان‌ها قرار گرفته تا تصمیمات لازم برای آبگرفتگی در این مکان‌ها گرفته شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: بازدید از نقاط بحرانی شهر توسط سازمان مدیریت پسماند و آتش‌نشانی انجام خواهد گرفت و تقسیم کار و مسئولیت در خصوص امدادرسانی در مواقع بحرانی توسط این دو سازمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: لیست تمامی تجهیزات سازمان‌های عضو کارگروه سیلاب شهرداری قزوین جهت استفاده در مواقع بحرانی باید تا پایان شهریورماه اعلام شود تا در شرایط خاص در اختیار ستاد قرار گیرد و مشکل کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات با تامین اعتبار لازم حل شود.

مقدم‌سلیمی تصریح کرد: شهرداری قزوین با حداکثر توان خود و با برنامه‌ریزی دقیق و همدلی و همکاری تمامی سازمان‌های ذی‌ربط، خود را برای ارائه خدمات در این زمینه آماده کرده و تلاش می‌کند تا از بروز حوادث تا حد ممکن جلوگیری کند.

کد خبر 389090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.