رقابت ساخت منظومه ماهواره‌ای با حمایت سازمان فضایی ایران

رویداد مسابقه‌ محور با موضوع طراحی منظومه ماهواره‌ای از سوی پژوهشگاه فضایی ایران، مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، استفاده از منظومه‌های ماهواره‌ای (Satellite Constellation) در طراحی ماموریت‌های فضایی آینده اهمیت زیادی دارد. از این‌رو مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه "چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای" را برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به چالش‌های موجود در صنایع داخلی از جمله صنایع نفت و گاز، مخابرات با استفاده از منظومه ماهواره‌ای برگزار کند.

رویداد مسابقه‌محور "چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای" از سوی پژوهشگاه هوافضا با حمایت سازمان فضایی ایران و شتاب‌دهنده دانش و فناوری فاطر شریف ‌ایران، با هدف ایجاد فرصت عالی برای آشنایی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپا در حوزه صنعت فضا برگزار می‌شود تا فناوران این حوزه بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل مأموریت به اثبات برسانند.

در این مسابقه که در ۱۱ مهر ماه سال جاری در پژوهشگاه فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود، گروه‌های شرکت‌ کننده باید با طراحی منظومه‌هایی از ماهواره‌ها بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش‌های مطرح شده ارائه کنند. برای این منظور این مسابقه در سه بخش "طراحی معماری مأموریت"، "طراحی مفهومی ماهواره" و "توسعه طرح تجاری" تعریف شده است.

"طراحی منظومه ماهواره‌ای برای پایش مستمر نواحی مورد نظر"، "طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد سیستم موقعیت‌یاب محلی" و "طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد شبکه مخابراتی" نیز به عنوان موضوعات محوری این رویداد تعیین شده است. 

اختتامیه و اعلام نتایج نهایی این مسابقه روز ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 389086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.