تکمیل فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان تا ۳ ماه آینده

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: چهار و نیم هکتار فضای سبز در محوطه پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیش بینی شده که که تا سه ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهار و نیم هکتار فضای سبز در محوطه پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیش بینی شده که بر اساس اظهارنظر کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز به ازای هر هکتار فضای سبز ۱.۲ لیتر آب نیاز داریم، از این رو حدود ۵.۴ لیتر آب برای این فضا نیاز است.

وی افزود: مقرر شده از محور خط انتقال پساب تصفیه شده از سه راهی پینارت و در محور بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان برداشت شود و یک خط به شرکت نمایشگاه‌ها وصل و از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: فضای سبز پروژه نمایشگاه باید بسیار جذاب و ایده آل برای ایجاد جاذبه‌های نمایشگاهی و جاذبه‌های گردشگری باشد تا علاوه بر افزایش مدت زمان ماندگاری مراجعه کنندگان، فضای مناسب و باطراوتی در محوطه نمایشگاه برای بازدیدکنندگان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و نظارت فضای سبز پروژه نمایشگاه توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام شده و شرکت نمایشگاه‌ها پیمانکار مورد نیاز را برای اجرای فضای سبز به کار گرفته و درحال اجرا است که امیدواریم بتوانیم تا سه ماه آینده فضای سبز پروژه را تکمیل کنیم.

امیری با اشاره به گونه‌های گیاهی مورد استفاده در بخش فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، اظهار کرد: این گونه‌ها از نوع مقاوم و کم نیاز آبی در نظر گرفته شده تا در برابر گرما و شرایط کم آبی مقاوم باشد.

وی با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی در مجاورت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، گفت: به دلیل ضرورت وجود امکانات ایمنی و اطفا حریق در جلسه امروز بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر، احداث ایستگاه آتش نشانی در مجاورت پروژه نمایشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبر 389081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.