دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

سخنگوی دولت گفت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت‌های لازم مثل معبر، مکان، سرویس های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها آماده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت گفت: در جلسه امروز آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور  و همچنین امور مالی شوراهای اسلامی تصویب شد؛ این مصوبه دولت نزدیک به ۶۰ هزار نفر را شامل می شود؛ نحوه به کارگیری کارکنان دهیاری‌ها و دهیاران و نحوه استخدامی آنها تعیین تکلیف شد و بر این مبنا نسبت به امنیت شغلی آنها اقدامات مناسب صورت خواهد گرفت و جزئیات آن در سایت دولت منتشر می‌شود.

سخنگوی دولت در خصوص مرگ (سحر. خ) یکی از هواداران باشگاه استقلال گفت: در این باره گزارش های تهیه و ابعاد موضوع بررسی خواهد شد؛ منتظر هستیم که گزارشی آماده و ابعاد موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سئوالی اعلام کرد: موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت های لازم مثل معبر، مکان، سرویس های جداگانه در همه ورزشگاه ها آماده است. ورزشگاهی نیست که این زیرساخت ها را نداشته باشد.

وی افزود: خانم‌ها هم می‌توانند در همه بازی‌های ملی حضور یابند. شرایط دارد به سمتی پیش می رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند. مردان هم باید ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی ها رفع شود.

ربیعی درباره اقدامات دولت برای کارت‌های سوخت،‌ گفت: گام بعدی کاهش بنزین زدن بدون کارت است، به نظرم سیاست درستی آقای زنگنه اتخاذ کرده که الان سی لیتر بدون کارت شخصی است و در ادامه این رقم،  ۱۵ لیتر می شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی زندگی نکرده و خوشبختانه «امام حسین» الگوی ذهنی و عملی تمام تاریخ ما در شرف، انسانیت، اخلاق عدم ذلت پذیری بوده است، امروز آموزه‌های امام حسین(ع) چه در سیاست خارجی و چه در رفتار با مردم عزیز، پیش روی دولت تدبیر و امید است؛ از همه مردم برای حضور در عزاداری‌ها تشکر می کنیم.

ربیعی با بیان اینکه عاشورا همیشه عامل وحدت ملی ما  و عامل وحدت مسلمانان بوده است، از همه سخنرانان، وعاظ، عالمان که مصائب و مسائل عاشورا را تبیین کردند، تشکر کرد و گفت: از حادثه پیش آمده در شهر کربلا ابراز تاسف می‌کنیم و به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت می‌گوییم؛ هیچ ایرانی در این حادثه فوت نکرده و حال زخمی‌های ایرانی این حادثه خوب است.

سخنگوی دولت همچنین از حجاج ایرانی که با صلابت و معنویت اعمال حج را به جا آوردند و همچنین دست اندرکاران حج تشکر کرد و گفت: شرکت هواپیمایی «ایران ایر» کار عظیمی را انجام داد و عملیات نقل و انتقال ۸۸  هزار زائر را به تنهایی و بدون کمک هیچ شرکت خارجی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر از سوی دولت دارد؛ از همه مردم عربستان و کارگزاران حج این کشور تشکر میکنیم.

ربیعی به جلسه اخیر سران سه قوه به میزبانی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: جلسه خوب و مفیدی برگزار و موضوعات مهم کشور در یک فضای صمیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این جلسه  اوضاع اقتصادی کشور و برنامه های هماهنگی سه قوه برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ دولت هم بخشی از برنامه های خود و مواردی که نیاز به کمک داشت را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه سران سه قوه همچنین شرایط منطقه و شرایط بین المللی، وضعیت برجام و گام سوم بررسی شد، اظهارکرد: تاکید روسای سه قوه بر مبارزه با فساد از موضوعاتی بود که بیشتر وقت جلسه را به خود اختصاص داد، مبارزه علنی با فساد و ابعاد مختلف مبارزه با فساد و شفافیت در این زمینه بررسی شد.

به گفته سخنگوی دولت، تاکید بر دقت‌ لازم در مبارزه با فساد از قبیل اینکه مدیران شجاعانه در این رابطه تصمیم بگیرند و همکاری بیشتر بین دستگاه‌های نظارتی با مدیران و همچنین بحث‌های پیشگیرانه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه سران سه قوه بود.

ربیعی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنابر گزارش آقای حجتی، سال ۹۲،  برداشت پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک ۳۰ هزار تن بوده که در سال  ۹۶، برداشت این محصول به  ۹۵ هزار تن رسیده است و در سال ۹۸ هم این رقم بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز همچنین گزارشی از کرم ابریشم و پیله تر ارائه شد که بر مبنای آن میزان تولید از ۳۰۰ تن به یک هزار و۴۰۰ تن رسیده است در حالی که قبلا این محصول را وارد می کردیم.

سخنگوی دولت اظهارکرد: در محصول پنبه ۲۷ درصد افزایش سطح و ۱۲ درصد افزایش در واحد سطح یعنی بهره وری داشتیم و این به این معناست که در تولیدات به سمت مقرون به صرف شدن تولیدات کشاورزی پیش می‌رویم.

ربیعی خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی که در بحث اشتغال روستایی مطرح است امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک مهاجرت معکوس را برای روستاها تجربه کنیم.

وی همچنین درباره بازداشت فرزند یکی از وزیران سابق هم گفت: ارتباط ایشان با دارو در همین حوزه است که بدهکار حوزه است، بیشتر از این اطلاعاتی ندارم و امیدوارم مقامات قضایی توضیح بیشتری بدهند و اگر اطلاعات بیشتری به دست آوردند، ارائه می‌ کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهتمام ارکان نظام بر مبارزه با فساد اظهارکرد: همه بر مبارزه با فساد تاکید دارند؛ حرفی که رئیس جمهور محترم مدتی قبل درباره مبارزه با فساد گفتند بحث علمی بود.

ربیعی با بیان اینکه گام اول مبارزه با فساد از بین بردن زمینه های آن است، تفاوت قیمت‌ها، یارانه ها، وام های بانکی را زمینه‌هایی عنوان کرد که می‌توانند عامل فساد باشند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری همچنین فروش زمین، مزایده، مناقصه، مجوزها و اختیارات را هم گلوگاه های فساد عنوان کرد و افزود: زمینه ها و گلوگاه ها دو موردی است که از زمان آقای طیب نیا در دولت یازدهم دولت بر آن تمرکز داشته است و امروز قوانین و قواعدی که در حقیقت زمینه‌های ساختاری فساد است که هر روز محدودتر می‌شود.

کد خبر 389079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.