جنگ خوش فکرها برای تصاحب جایزه‌ی فیفا

سه مربی برتر دنیا رقابت سختی برای کسب عنوان بهترین مربی سال فیفا را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به زودی در مهرماه مراسم برترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ را برگزار می کند و بخش های مختلفی را به عنوان بهترین های جهان در این سال انتخاب خواهد کرد.

یکی از این بخش ها، بخش بهترین سرمربی سال است، بخشی که در آن سه مربی طراز اول فوتبال جهان پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، ماریتسیو پووچتینو برای کسب عنوان برترین مربی سال نامد شده اند.

پپ گواردیولا که در بین مربیان دنیا معروف است به آقای تاکتیک، فصل گذشته در جزیره سه گانه داخلی کسب کرد، یکی از این جام ها، جام لیگ برتر بود که با مشقت زیادی برای او و تیمش به دست آمد، چرا که رقیب آن ها تیمی پر مهره و باسابقه به نام لیورپول بود. همچنین سیتیزن ها با مربی خوش فکر خود در اروپا نتوانستد عرض اندام کنند و در نیمه نهایی در یک بازی فراموش نشدنی به شکل عجیبی مغلوب تیم تاتنهام شدند تا به نوعی حذف تلخی با یوسی‌ال داشته باشند.

نفر دوم این لیست یورگن کلوپ سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول است،‌ کسی که به خودش لقب آقای معمولی داده، این مربی کاریزماتیک،‌ فصل گذشته کاری کرد کارستان. در لیگ برتر انگلیس تا یک قدمی کسب جام پیش رفت ولی تیم پرمهره‌تر یعنی منچستر سیتی با یک امتیاز بیشتر جام را گرفت تا حسرت لیورپولی ها برای قهرمانی در جزیره ۳۰ ساله شود. حسرتی که عطش این تیم را برای قهرمانی در فصل جدید دو چندان کرده است.

اوج کار آقای معمولی لیگ قهرمانان اروپا بود. جایی که بعد از کامبک مقابل بارسلونا در نیمه نهایی، در فینال هم از سد تیم تاتنهام گذشت تا لیورپولی ها در اروپا تاج گذاری کنند. لیورپول پس از لیگ قهرمانان در فینال سوپر کاپ اروپا  که در شهر استانبول ترکیه برگزار می شد، حضور داشت و به مصاف دیگر تیم انگلیسی یعنی چلسی رفت و آنجا هم در ضربات پنالتی پیروز شد تا پس از سال ۲۰۰۶ ، استانبول یکبار دیگر برای قرمزها خوش یُمن باشد.

سومین مربی کسی نیست جز مائوریتسیو پووچتینو که لقب آقای با انگیزه را یدک می کشد، کسی که فصل پیش با تیم جوان و با انگیزه اش هدف های بزرگی در سر داشت.آن ها در لیگ برتر تا هفته های پایانی، پایاپای تیم های متول پیش آمدند اما در نهایت قافیه را باختند.

در لیگ قهرمانان اروپا هم در نیمه نهایی، یقه‌ی منچستر پپ را گرفتند و راهی فینال شدند، اما حریف آن ها تیمی بود که سه دوره پیاپی راهی فینال این رقابت ها شده بود و هر سه بار شکست خورده بود. پس لیورپولی ها نمیخواستند در ناکامی قهرمانی اروپا پوکر کنند. و به این ترتیب بود که شاگردان پووچ با یک گل رویای قهرمانی یوسی‌ال را توسط قرمزها پر پر شده دیدند.

حالا باید دید که کدام یک از این سرمربی های خوش نام و نسبتا جوان می توانند برترین مربی سال ۲۰۱۹ جهان باشند.

کد خبر 389075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.