قیمت بلیت هواپیما بر مبنای آذرماه سال گذشته محاسبه می‌شود

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان گفت: فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ‌های آذر ماه ۱۳۹۷ تخلف است و باید شرکت‌های هواپیمایی نرخ آذر ماه ۹۷ را ملاک عمل قرار دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، سیدجواد احمدی اظهار کرد: در تیر ماه سال جاری نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار افزایش یافته و نرخ های جدید به اجرا گذاشته شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از آنجا که طی نشدن فرآیند مندرج در مصوبه ۲۹ مرداد ماه سال گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور تخلف بوده و به‌رغم مکاتبات این سازمان برای اصلاح روند فوق، اقدامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه صورت نگرفت، مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، نرخ بلیت هواپیما بر مبنای آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته شود و فروش بلیت با نرخ بالاتر تخلف محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تایید وزیر راه وشهرسازی نیز قرار گرفته وتوسط وی در رسانه ها تاکید و تایید شده است.

احمدی افزود: بر همین اساس طی بازرسی به عمل آمده از چهار شرکت هواپیمایی در هفته های اخیر به علت اضافه دریافتی، ضمن تشکیل پرونده مراتب به تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده و وضعیت سایر شرکتها نیز در دست بررسی است.

کد خبر 389068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.