افزایش کیفیت زندگی با هوشمندسازی شهر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هوشمندسازی شهر با هدف افزایش و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق اسـتفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می شود.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی خدمات شهری با اشاره به اینکه در سال های اخیر گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث ایجاد تحولات بسیاری در تمام زمینه ها از جمله مدیریت شهری شده است، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مدیریت شهری همواره سعی داشته همگام با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهد.

امیری با بیان اینکه در مدیریت شهری باید با شناخت نیازها و خواسته های شهروندان در راستای ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایت آنان تلاش کرد، افزود: امروزه ابزارهای نوین ارتباطی جای خود را به ارتباطات سنتی داده اند و از طریق آن می توان ارتباطی مؤثر و پویا با شهروندان برقرار کرد.

وی با بیان اینکه امروزه، هوشمندسازی خدمات شهری یکی از مهـم تـرین ابزارهـای اسـتراتژیک در مـدیریت شهری است، تصریح کرد: بر اساس آخرین ایده های مدیریت شهری بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات، «شهر هوشمند» شهری است که دارای شش شاخص مدیریت هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و کار هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد هوشمندسازی خدمات شهری بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان تأثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: با توجه به رشد روز افـزون شـهرنشـینی و مشـکلات و پیامدهای ناشـی از آن، توجه به مؤلفه های کیفیت زندگی شهروندان بسیار اهمیت دارد و هوشمندسازی شهر با هدف افزایش و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق اسـتفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می شود.

امیری گفت: کاهش هزینه های مصرف سوخت و انرژی و کاهش آلودگی های ناشی از آن در حفظ محیط زیست از مهم ترین دستاوردهای شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهری، هوشمند بودن خدمات شهری است، اظهار کرد: حوزه خدمات شهری در امر خدمات رسانی ارتباط مستقیم زیادی با شهروندان دارد و همواره تلاش می کند با خدمات رسانی مطلوب رضایت آن ها را فراهم کند در همین راستا هوشمندسازی در امور خدمات شهری نقش اساسی در خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان ایفا می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه حرکت به سمت جامعه هوشمند، ضروری است، تصریح کرد: در ایجاد شهر هوشمند، همه دستگاه ها و سازمان های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 389059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.