۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‏‌شرقی از وجود ۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌‏های غیررسمی تبریز خبر داد و گفت: حدود ۳۸۴ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‏‌ها زندگی می کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای برنامه استان با اشاره به پیشنهاد الحاق دو قطعه زمین به محدوده مصوب شهر تبریز، اظهار کرد: طبق بررسی هایی که صورت گرفته حدود ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحد یعنی در مجموع ۵۰ هزار نفر جمعیت برای جابجایی نیاز داریم.

وی افزود: باتوجه به محدوده قانونی طرح جامع تبریز چهار هزار و ۷۲۵ واحد می‌توان در داخل محدوده تامین کرد و لازم است دو قطعه زمین نصر به وسعت حدود ۱۱۱هکتار و شهرک جوانان به وسعت ۱۳۰ هکتار به شهر تبریزالحاق شوند.

سلطانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود پنج هزار هکتار از اراضی محدوده طرح جامع کاسته شده،‎ تصریح کرد: مجبور شدیم اراضی شهرک جوانان و نصر را به محدوده طرح جامع تبریز اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با بیان اینکه ۹۶ هزار واحد مسکونی که ۳۸۴ هزار نفر جمعیت را شامل می شود در سکونتگاههای غیر رسمی تبریز وجود دارد ، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد محدوده شمالی تبریز امکان جابجایی ندارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: محدوده بافت فرسوده شهر تبریز ۷۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار در محدوده شمالی است و دارای ساختمان‌های کم دوام بوده و در معرض رانش قرار دارد در نتیجه امکان جاسازی در این محدوده نیست.

کد خبر 389048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.