پویش مردمی پاکبانان محرم به حرکتی فراگیر تبدیل شده است

شهردار اردبیل گفت: در کنار کارگران زحمتکش شهرداری جوانان و اقشار مختلف مردم در ۲۰ مسیر این شهر با اجرای طرح پاکبانان محرم فضا و محل عبور دسته‌جات عزاداری را از زباله به ویژه مواد پلاستیک یکبار مصرف پاکسازی و به زیبایی و آراستگی شهر کمک کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان در جمع پاکبانان محرم با اشاره به پنج سال سابقه فعالیتی این مجموعه مردمی در صیانت از آراستگی و زیبایی شهر اظهار کرد: با هیچ اقدام دولتی دیگر نمی‌توانستیم چنین فرهنگ سازی و اقدام زیربنایی را در کمک به آراستگی شهر انجام دهیم به طوری که امروز علاوه بر مرکز شهر در سایر مناطق شهر اردبیل نیز این حرکت توسعه و گسترش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با شعار «شهری به پاکیزگی عاشقان حسینی» سعی کردیم تا همچنان از ظرفیت‌های مردمی بهره گرفته و به جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف در مناطق مختلف شهر همت کنیم البته به طور حتم این فعالیت‌ها نتایج سودمندی را در جلب مشارکت‌های بیشتر مردمی به همراه خواهد داشت.

شهردار اردبیل یکی از مولفه‌های اصلی در توسعه یافتگی شهرها را توجه به زیبایی و بهبود سیمای بصری شهرها و مناطق گردشگری عنوان کرد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل در کنار ورودی شهرها مسیرهای مختلف گردشگری نیز پاکسازی شده و حرکت‌های قابل توجهی در این حوزه با همراهی مجموعه تشکل‌های غیردولتی به انجام رسیده است.
 
لطف‌اللهیان با اشاره به فعالیت یک هزار نفر در قالب پاکبانان محرم افزود: در کنار کارگران زحمتکش شهرداری جوانان و اقشار مختلف مردم در ۲۰ مسیر شهر اردبیل با اجرای طرح پاکبانان محرم فضا و محل عبور دسته‌جات عزاداری را از زباله به ویژه مواد پلاستیک یکبار مصرف پاکسازی کرده و به زیبایی و آراستگی شهر کمک می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرداری اردبیل در کنار اجرای طرح پاکبانان محرم با همکاری انجمن دیدبان طبیعت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به برپایی غرفه‌های فرهنگی نقاشی، نذر کتاب، اهدای عضو، غرفه پرستاری، غربالگری فشار خون، مشاوره‌های تغذیه، نذر خون و ... کرده تا در کنار پویش مردمی پاکبانان محرم شهروندان با مراجعه به این غرفه‌ها و ایستگاه‌ها در پیاده‌راه اسفریس از خدماتی که ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

کد خبر 389047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.