"آژدهاک" بهرام بیضایی به روی صحنه می رود

"آژدهاک" بهرام بیضایی به کارگردانی رهام بحیرایی به زودی در تماشاخانه اصفهان به روی صحنه می رود.

رهام بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نمایش "آژدهاک" گفت: آژی دهاک چندین نسخه با همین عنوان دارد که در این اجرا ما از نوشته بهرام بیضایی استفاده کرده ایم. در این اجرا در متن هیچ تغییری ایجاد نشده است و در حقیقت همان نمایشنامه استاد بیضایی است.

وی ادامه داد: در شیوه اجرا تغییراتی ایجاد شده است و سعی کرده ایم فضای جدیدی را ایجاد کنیم. در حقیقت داستان همان روایت ضحاک ماردوش است اما با همان نگاه دگرگونه ای که بهرام بیضایی به روایت دارد.

این کارگردان در رابطه با بازیگران حاضر در این نمایش توضیح داد: تقریبا ۲۰ بازیگر در این اجرا خواهیم داشت که در ساخت مفاهیم و تصاویر کمک خواهند کرد و یک بازیگر اصلی که همان برخوان است و مهرزاد مشکل گشا ایفای آن را برعهده خواهد داشت. هنوز لیست این بازیگران نهایی نشده است و به زودی اسامی تمامی آنها معرفی خواهند شد.

به گزارش ایمنا، برخوانی اژدهاک روایت افسانه ضحاک ماردوش است که جوانان را قربانی می‌کند تا مارها سیر بمانند. البته بهرام بیضایی مانند دیگر نمایشنامه‌هایش روایت منحصر بفرد خود از این افسانه را مطرح می‌کند. اژدهاک در این برخوانی قدرت اعتراض دارد و در کوه دماوند از روزگار شکایت می‌کند. برخوانی اژدهاک در سال ۱۳۴۶ نوشته شده است و سپس در این مجموعه قرار گرفته شده است. این اثر سومین برخوانی کارنامه بندار بیدخش است.

اجرای نمایش "آژدهاک" از یکم تا ۲۰ مهرماه در مجتمع فرهنگی فرشچیان، تماشاخانه اصفهان به روی صحنه خواهد بود.

کد خبر 389040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.