تاسوعا و عاشورا در فردیس بدون حادثه بود

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: با توجه به تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی کارشناسان این سازمان، خوشبختانه در ایام فعالیت هیئات مذهبی حادثه‌ای در این شهر رخ نداد.

یوسف ذکایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امدادگران و کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در دهه نخست محرم و به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا از ۸۰ هیئت و حسینیه موقتی بازدید کردند و موارد ایمنی را به متولیان آن‌ها آموزش دادند.

وی تأکید کرد: با توجه به تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی کارشناسان این سازمان، خوشبختانه در ایام فعالیت هیئات مذهبی حادثه‌ای در این شهر رخ نداد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس خاطرنشان کرد: ۵۶ نیروی عملیاتی این سازمان در دهه نخست محرم با ۲۸ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین جهت احتیاط و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در مکان‌های پرتردد و خطرپذیر شهر به‌ویژه محل‌های استقرار و عزاداری هیئات مذهبی استقرار یافتند.

ذکایی با بیان اینکه نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت ۲۴ ساعته در شهر مستقر بودند، اضافه کرد: آموزش اصول ایمنی به متولیان هیئات مذهبی تأثیر زیادی در رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث داشت. 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و نظارت مستمر درخصوص الزامات ایمنی سبب می‌شود رعایت این نکات به رویه‌ای غالب تبدیل و همه‌ساله در همه مراسم‌های مذهبی و ایام فعالیت هیئات رعایت شود.

کد خبر 389028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.