اجرای طرح "خادمیار پاکبان" در ایام محرم در کلیشادوسودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان از اجرای طرح "خادمیار پاکبان" در این شهر در ایام محرم خبر داد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اماکن مذهبی، مساجد و تکایا فعالیت بیشتری خواهند داشت و میزبان افراد زیادی به‌ویژه در ساعات پایانی شب برای عزاداری سید و سالار شهیدان هستند به همین دلیل ایستگاه  آتش‌نشانی شهرداری کلیشادوسودرجان همه تلاش خود را برای تامین ایمنی تکایا و مساجد در این ایام به‌کار می‌گیرد.

شهردار کلیشادوسودجان تصریح کرد: فعالیت ایستگاه آتش‌نشانی از چندین روز  پیش از آغاز ماه محرم و هم‌زمان با برپایی تکایا شروع شده است و کارشناسان و نیروهای آن با مراجعه به تکایا و مساجد اصول ایمنی را به آن‌ها آموزش می‌دهند و در صورت نداشتن کپسول اطفائیه هیئات را به آن مجهز می‌کنند.

اخگر با بیان اینکه همه نیروهای آتش‌نشانی شهر در این ایام و به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در حالت آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های عملیاتی این ایستگاه همراه با تجهیزات کامل اطفائی در نقاط حادثه‌خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی و مسیرهای منتهی به مساجد، تکایا، هیئات مذهبی به صورت ۲۴ ساعته مستقر و در صورت نیاز به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: ایجاد مخازن ویژه پسـماند خشک و استقرار کارگران واحد خدمات شهری در مجاورت مسـاجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی، جلب مشارکت شهروندان و مسئولان هیئات  به عنوان پاکبانان محرم و اجرای طرح "خادمیار پاکبان" از دیگر اقدامات شهرداری در ایام محرم برای حفظ  نظافت و پاکیزگی شهر بوده است.

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: کیسه‌های بزرگ برای جمع‌آوری پسماندهای خشک خصوصا ظروف یک‌بار مصرف بین هیئات مذهبی توزیع شده است.

کد خبر 388978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.