تاسوعا و عاشورا فرصتی برای ترویج فرهنگ حفظ پاکیزگی شهر

شهردار سده لنجان گفت: با توجه به پخش نذورات در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود شهروندان در حفظ و پاکیزه نگه‌داشتن شهر کوشا بوده و ظروف خود را در خیابان‌ها و معابر رها نکنند.

حسین ناظم‌الرعایا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع)، عزاداران شهر سده لنجان با شرکت در آیین‌های عزاداری، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز می‌کنند از این رو شهرداری نیز با سیاه‌پوش کردن معابر و میادین برای فضاسازی عمومی در این زمینه وارد عمل شد.

وی افزود: همزمان با این ایام پایه بنرهای شهر به نصب بنرهای مذهبی اختصاص یافته و نمایش پیام‌های مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین(ع) بر روی تلویزیون‌ شهری برنامه‌ریزی شد، نصب ریسه‌پرچم مشکی، نمادهای نوری و متناسب با ایام محرم در شهر از جمله اقدامات صورت گرفته برای فضاسازی همه میادین و معابر شهر سده لنجان بوده است.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: مردم شهر سده در این ایام اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تکایای موقت می‌کنند از این رو  مدیریت شهری به پاک‌سازی، نظافت و رفت و روب اطراف هیئت‌ها، تکایا و مساجد به صورت مستمر و جمع‌آوری خاک و نخاله می‌پردازد تا عزادران حسینی در اماکن مناسبی به عزادرای بپردازند.

ناظم‌الرعایا ادامه داد: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سده برای حفظ امنیت شهروندان از مساجد، حسیینه‌ها و هیئت‌های مذهبی بازدید کرده و در زمان برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تکایا نیز مسایل ایمنی را به مسئولان مربوطه تذکر دادند، البته نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به صورت مستمر به اماکن مذهبی سرکشی و بازدید ایمنی را انجام می‌دهند تا در صورت نیاز اقدامات پیشگیرانه به درستی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و نیروهای خدمات شهری و پاکبانان در آماده باش کامل هستند تا به عزاداران حسینی خدمات لازم ارایه شود.

شهردار سده عنوان کرد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط حادثه‌خیز، معابر پر ترافیک شهر و کانون تجمع عزاداران مستقر هستند و علاوه بر حضور در مراسم سوگواری به انجام وظیفه می‌پردازند.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی با مشارکت مردم و عزاداران حسنی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: با توجه به پخش نذورات در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی انتظار می‌رود شهروندان در حفظ و پاکیزه نگه‌داشتن شهر کوشا بوده و ظروف خود را در خیابان‌ها و معابر رها نکنند و پاکبانان را در ارایه خدمات بهتر به شهروندان یاری دهند.

کد خبر 388967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.