یاری ۱۲ تشکل مردمی کرج به پاکبانان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: ۱۲ تشکل مردمی برای جمع‌آوری پسماند ظروف یکبار مصرف به یاری پاکبانان شتافتند و اطراف هیئات و حسینیه‌ها فعالیت می‌کنند.

احمد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع)، با بیان اینکه ۱۲ تشکل مردمی در شب های محرم به یاری پاکبانان کرج شتافته اند، اظهار کرد: حدود ۴۸۰ نفر از آنها شناسایی شده اند که با کاورهای نارنجی و سبز در تکایا و هیئات به جمع آوری پسماند ظروف یکبار مصرف می پردازند.
وی در ادامه فعالیت این تشکل های مردمی را شایسته تقدیر دانست و افزود: از شهروندان می خواهیم که در این شب ها حجم استفاده از ظروف یکبار مصرف را کاهش دهند.
به گفته خیری، پاکبانان شهرداری کرج در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهر مستقر هستند و به تنظیف و پاکسازی شهر می پردازند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به وجود ۱۰ غرفه بازیافت در کرج، عنوان کرد: این مراکز برای دریافت زباله های تفکیک شده از شهروندان ساماندهی شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد از ابتدای مهر ماه و بازگشایی مدارس کار فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبدا را به شکل حرفه ای تری ادامه دهد، عنوان کرد: در صدد هستیم در این راستا نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کنیم.
خیری ادامه داد: بازدید دانش آموزان از مرکز "حلقه دره" می تواند راهکاری برای نهادینه شدن تفکیک زباله از مبداء در خانواده ها باشد.
وی از شهروندان درخواست کرد: در عملیات تفکیک زباله از مبدا همکاری کنند و زباله های تفکیک شده را به غرفه های بازیافت مستقر در شهر تحویل دهند.
کد خبر 388965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.