اختصاص ۱۸ میلیارد ریال برای تجهیز آتش‌نشانی کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از اختصاص ۱۸ میلیارد ریال برای خرید ۱۵ قلم از تجهیزات، ادوات و امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف عملیاتی و اداری این سازمان در یک سال اخیر خبر داد.

 محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان این مطلب، اظهار کرد: میزان خرید تجهیزات مورد نیاز در قالب دوره یک ساله شامل خرید وتجهیز خودرو آتش‌نشان ایسوز ۱۸ تن و خودرو نجات ۲.۵ تن، خرید لباس ضد حریق، تجهیز وسایل کمک آموزشی و اداری ایستگاه شماره(۳) راوند، پمپ آبکش شش اینچ، تکمیل ایستگاه شماره یک بلوار شهید علی‌تبار، خرید البسه و موتور برق، تجهیزات نجات در ارتفاع شامل برانکارد، قرقره و کابین از جمله ادوات تامین شده است.

وی افزود: شهرداری بیش از شش میلیارد ریال از دیون سازمان را پرداخت کرده وسازمان نیز بیش از ۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه ها صورت داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به نصب ۹۳ دستگاه شیر هیدارنت در سطح شهر کاشان و محدوده شهری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان امسال و طبق زمان‌بندی تعیین شده با همکاری سازمان آب و فاضلاب کاشان شیرهای هیدرانت دیگری در مکان‌های تعیین شده نصب شود.

چایچی با بیان اینکه  جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید بر اساس استانداردهای خاص  باشد تا علاوه بر پوشش کامل محدوده شهری، امکان حضور در محل حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود داشته باشد، افزود: در آینده نزدیک تعداد ۹ ایستگاه در محدوده خدمات شهری به بهره‌برداری خواهد رسید تا این ایستگاه‌ها قابلیت هم‌پوشانی یک دیگر را دارا بوده و زمان استاندارد سه تا پنج دقیقه برای رسیدن به محل حادثه رعایت شود.

وی از تجهیز این سازمان به هلی‌شات و پهباد و ربات آتش‌نشان با همکاری جوانان و کارشناسان مراکز علمی و دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: تاییدیه ایجاد دانشگاه در رشته‌های کاردانی اطفا حریق، امداد و نجات شهری و اطفا حریق ساختمان بلند توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر شده و در بهمن ۹۸ شاهد پذیرش در دانشگاه فوق خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال جاری ۹۳۰ حادثه در این شهر رخ داده است، تصریح کرد: ۳۳۳ مورد از این حوادث آتش‌سوزی بوده است‌.

چایچی اضافه کرد: در جریان امدادرسانی به این حوادث ۳۹۱ نفر نجات یافتند، ۷۸ در نتیجه این حوادث مصدوم و ۹ نفر جان خود را از دست دادند که مجموعه این آمار نشان می‌دهد وجود تجهیزات به‌روز و پیشرفته در کنار  منابع انسانی ماهر و متخصص از مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی و سرمایه‌های سازمان است که به کاهش حرایق منجر به آسیب‌های شدید کمک شایانی کرده است.

کد خبر 388943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.