دشمنان ما در حال عقب‌نشینی هستند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسائل ما از طریق دشمنان حل نمی‌شود، بنابراین حل مسائل به دست خود ما است.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و پایتخت مهر و محبت اهل‌بیت (ع) است، اظهار کرد: امروز، زنجان از آسمان زیباتر دیده می‌شد. امروز چشم آسمان به زمین خیره بود تا کهکشانی از ستاره‌های سرشار از معرفت و دست‌هایی که به یاد آن دست‌های بریده به سمت آسمان دراز شده بود را نظاره کند. عاشورا عظیم‌ترین واقعه حیات بشر و پرشکوه‌ترین رویداد هستی است. هر سال این واقعه زنده‌تر، طوفانی‌تر و عمیق‌تر پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه جغرافیای عاشورا در عالم در حال گسترش است، ادامه داد: قلمرو این رویداد جاودان حیات و زندگی بشر حتی قلب اروپا و آمریکا را تحت نفوذ خود قرار داده است. هر چه به این حادثه نزدیک‌تر می‌شویم، آن‌را با چشم‌ها و گوش‌های درونی و معنوی خود بهتر حس می‌کنیم.

سردار سلامی تصریح کرد: امشب صدای «هل من ناصر ینصرنی» از مردی شنیده می‌شود که به تنهایی از همه هستی و به نیابت از خدای بزرگ به جنگ با ستم رفته بود تا اسلام را احیا کند. عاشورا این‌قدر رفیع و بلند است که از اقصی‌نقاط هستی، اوج فضایل آن‌ دیده می‌شود. عاشورا قله همه فضایل الهی در مرتبه انسان کامل است.

وی افزود: ایثار، سخاوت، جوانمردی، گذشت، ایمان، عاطفه و احساس در عاشورا موج می‌زند زیرا امام حسین (ع) که زیباترین گوهر آفرینش است، مثل او آفریده نخواهد شد. همه حسنات و فضایل و زیبایی‌ها در وجود این شخصیت متجلی است. امام حسین (ع) جلوه‌ای از جمال حضرت حق است اما خداوند راضی می‌شود که او و خاندانش در سخت‌ترین آزمایش تاریخ برای احیای اسلام و نجات مسلمانان از اسارت و بردگی، به شهادت برسند و یا اسیر شوند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: وقتی چنین شخصیتی حاضر می‌شود خود، خانواده و اصحابش شهید شوند و خانواده‌اش در سخت‌ترین شرایط به اسارت ظالمان درآیند، عظمت اسلام روشن می‌شود. خیلی از دلسوزان به امام حسین (ع) وصیت کردند که از مکه خارج نشود، امام می‌دانست که شهید می‌شود ولی پیمان جهاد را ترک نکرد. آیا شایسته امام مسلمین است که ظلم و جور را ببیند اما از جهاد دست بردارد؟ اگر چنین می‌شد دیگر چه حجتی برای مظلومان و مستضعفان عالم می‌ماند که در مقابل مستکبران بایستند؟

وی افزود: امام بر اساس منطق و فلسفه‌ای عمیق و الهی این راه مقدس را انتخاب کرد، زیرا باید منطق مبارزه و جهاد مظلومان را روی صفحه زمین به تصویر می‌کشید تا برای همیشه چنین حجتی پایدار و زنده با زمان حرکت کند. عاشورا کهنه نمی‌شود و هرگز غبار کهنگی بر سیمای عاشورا نمی‌نشیند. این واقعه یک نقطه از تاریخ نیست، بلکه در زمان حرکت می‌کند و حجت می‌آفریند و برای همه انسان‌ها الگو می‌سازد.

سلامی ادامه داد: عاشورا الگویی برای سعادت و حیات انسانی است. برای امام، مرگ در راه خدا سعادت است. چشم تاریخ برای همیشه به واقعه عاشورا خیره می‌ماند. با واقعه عاشورا، افتخار، جهان را در برمی‌گیرد و خداوند برای خلقت انسان به ملائک مباهات می‌کند. حضرت عباس (ع) نیز طوری جاودانه شده است که امروز ده‌ها هزار دست در خیابان‌های زنجان برایش به سمت آسمان پرواز کنند. ما چنین امامی را امام خود می‌دانیم و به او تکیه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دیدن این‌همه صحنه‌های سخت برای یک انسان خیلی مشکل است اما اگر امام قیام نکرده بود ظلمت و تیرگی بنی‌امیه همه دامن اسلام را می‌گرفت. امام مثل خورشید در تاریکی طلوع کرد و شهادت ایشان بساط بنی‌امیه را از جا کند، بدعت‌ها را از بین برد و چهره اسلام ناب را روشن کرد. اگر ملتی جهل و ترس و طمع را رها نکند، امام خود را در میدان تنها می‌گذارد. بسیاری از انسان‌های سست‌ایمان، میانه راه امام را رها کردند. عاشورا عبرت بزرگی است و به ما نشان داد که مقاومت و ایستادگی، راه سعادت است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز هم همین‌گونه است. تاریخ تکرار شده و همه دنیای مستکبر در مقابل یک امام و امت ایشان آرایش جنگی گرفته‌اند. صحنه همان است. آن روز امام و یارانش را در محاصره آب قرار دادند و امروز هم همین‌گونه است. یک تفاوت دارد و آن هم اینکه امام امروز، نایب امام زمان (عج) است. امام زمان و نایب‌اش در میدان هستند. خوشبختانه امت امروز آگاه هستند و امام خود را تنها نگذاشته‌اند، به همین دلیل دیگر آن ماجرای غم‌انگیز تکرار نمی‌شود.

سلامی یادآور شد: عاشورا به وقوع پیوست تا مسلمانان و مومنان بدانند اگر امام‌شان را در صحنه نبرد تنها بگذارند همان حادثه رخ می‌دهد. امت امروز بصیرت یافته‌اند و ایمان دارند. صدها هزار شهید، سند دلالت بر این بصیرت است. این امت کنار امام خود هشت سال در میدان جنگ ایستاده‌اند. امروز اسلام به حاکمیت رسیده است و مسلمانان سیطره قدرت را در اختیار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: این ملت از فضای تنگ و ظلمانی به نور وارد شدند. اسلام درخشید و امام آمد و حکومت اسلامی شکل گرفت. سپس همه قدرت‌های شیطانی که در تاریخ بشر از حیث قدرت بی‌نظیرند، در مقابل درخشش اسلام ایستادند تا نور خدا را خاموش کنند. آمریکا، شوروی، اروپا، اعراب و همه دست به دست هم دادند تا صحنه کربلا را تکرار کنند. امام و اصحاب او را به شهادت برسانند اما ملت ایستاد و دشمن عقب نشست. مسلمانان همچنان بیرق جهاد را بر دوش گرفتند. جوانان ایرانی کاری کردند که همه قدرت‌های شیطانی به شکست‌های خود اعتراف کردند اما این آخر ماجرا نبود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاشورا به متن نبرد ما آمد. فرزندانی که به جنگ می‌رفتند، پیشانی‌بندهایی داشتند که نام امام حسین (ع) بر آن نقش بسته بود. هیچ‌کس باور نمی‌کرد قدرت‌های بزرگ این‌چنین در مقابل این فریادهای بلند ذلیل شوند، فرو بریزند و عقب بنشینند. وقتی مسلمانان امام خود را می‌شناسند محشر به پا می‌شود. امام خمینی (ره) و رهبر عالی‌قدر با منطق حق و حکمت، مسلمانان را هدایت می‌کنند. قدرتی که امروز ساخته شده، بی‌نظیر بوده و ترس مسلمانان ریخته است.

سلامی افزود: امروز دشمنان در حال عقب‌نشینی و فرار هستند. ما رفتار دشمنان را رصد می‌کنیم و می‌دانیم تا چه حد توان دارند. هر جا فرزندان امت اسلام حرکت کردند آن‌ها عقب نشستند. هر جا نور خدا بتابد، تیرگی از بین می‌رود و امروز جهان اسلام میدان یک جهاد نیرومند شده است. دیگر امام مسلمین تنها نیست. جوانان شجاع و شهادت‌طلب می‌توانند برای طولانی‌مدت طومار قدرت‌ها را در هم بپیچند. عاشورا به ما روح ایستادگی داد. ترس ما از قدرت‌ها ریخته است، چون قرآن می‌فرماید همه این قدرت‌ها توان آفرینش یک پشه را هم ندارند.

وی یادآور شد: آمریکا که با همه مقامات عالم با کبر و غرور سخن می‌گوید، تنها آرزوی‌شان این است که یک عکس یادگاری با یک مقام ایرانی بگیرند. آیا این به معنای شکوه و عظمت نیست؟ این قدرت‌ها دیگر یارای ایستادن ندارند و دست و پا می‌زنند. ما مسلط و عاشورایی هستیم. شکست و تسلیم شدن و سازش و مذاکره در قاموس ما نیست. ایستادگی و حرکت و تسلط و حل مشکل و آفرینش قدرت شیوه ما است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این ایران امروز است. قدرت اسلام امروز عالم‌گیر است و دشمنان خود را به عقب رانده است. همه دنیا ما را تحریم کرده‌اند اما چهره شهرهای‌مان چیز دیگری را نشان می‌دهد. اگر این تحریم به آمریکا تحمیل می‌شد، فرو می‌پاشید اما مردم ایران با قلب‌ها و ایمان‌شان با دشمنان خدا و اسلام می‌جنگند و منطق‌شان، منطق عاشورا است و باعث سربلندی و مهیای حل مشکلات‌اند. ما بر مشکلات پیروز می‌شویم. قرار نیست که به خاطر وجود مشکل تن به خواسته دشمن بدهیم. هیچ دشمنی راه‌حلی برای طرف مقابل خود ندارد. مسائل ما از طریق دشمنان حل نمی‌شود، بنابراین حل مسائل به دست ما است و این آخرین فراز این نبرد است. عاشورایی می‌مانیم و می‌دانیم که صبر کلید فرج است.

منبع: ایسنا

کد خبر 388940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.