گشت ایمنی آتش‌نشانی ساری در تاسوعا و عاشورا

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از گشت ایمنی و نظات ویژه کارشناسان این سازمان در محل اجتماع هیئات مذهبی خبر داد.

به گزارش   ایمنا، سیدحمید هاشمی، اظهار کرد: این سازمان به منظور تامین ایمنی هرچه بیشتر اماکن مذهبی از جمله تکایا، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف شهر ساری در ایام ماه محرم، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: همه ساله در آستانه فرارسیدن ماه محرم بازدید ایمنی از تکایا و مساجد از سوی کارشناسان پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و ماموران و فرماندهان عملیاتی در قالب گشت ایمنی انجام و دستورالعمل ایمنی آن نیز صادر می‌شود تا متولیان، هیئت امنا و مسئولان برای رفع نقایص ایمنی اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری تصریح کرد: این سازمان برای آموزش، بازدیدها و مشاوره در زمینه ایمنی در هر زمان آمادگی کامل دارد و مسئولان حسینیه‌ها و هیئت‌ها می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره آموزش و پیشگیری و یا نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی و یا از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۱۱۳۳۲۶۰۱۴۰ موضوعات درخواستی را با این سازمان مطرح کنند.

هاشمی از فوت شش نفر  در حوادث آتش ‌سوزی مردادماه امسال در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد:  آتش‌نشانان در ۱۷۳ حادثه آتش‌سوزی و ۱۷۶ حادثه جان و مال هموطنان را از خطرات، صدمات و خسارات احتمالی نجات دادند.

وی با بیان اینکه در اثر حوادث مردادماه امسال ۳۸ نفر مصدوم شدند، تصریح کرد: در این مدت ۱۰۶ عملیات در خارج از محدوده شهری انجام شده که برای انجام این عملیات‌ها ۳۹۷ مامور آتش‌نشان به محل حوادث اعزام شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ساری با بیان اینکه بیشترین موارد آتش‌سوزی در معابر و گذرگاه‌ها با ۵۹ مورد اتفاق افتاده است، اظهار کرد: فضای سبز و کشاورزی با ۴۳ مورد و اماکن مسکونی با ۳۴ مورد در رده‌های بعدی بیشترین تعداد حوادث بوده است.

هاشمی گفت: بیشتر علت آتش‌سوزیها در این مدت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده از مواد جامدسوز با عاملیت انسانی و برق بوده است.

کد خبر 388931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.