آماده‌باش آتش‌نشانی زاینده‌رود در روزهای تاسوعا و عاشورا

شهردار زاینده‌رود از آماده‌باش کامل امدادگران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیریت شهری زاینده‌رود در دوره‌ پنجم نگاه ویژه‌ای به هیئت‌های مذهبی و برگزاری آیین‌های مذهبی داشته است، اظهار کرد: واقعه عاشورا و شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) درسی ماندگار به شمار می‌آید که تا ابد در تاریخ و قلب و جان مریدان مکتب آن امام همام باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهرداری زاینده‌رود برای سمت مهیا ساختن شرایط لازم برای ایجاد شور حسینی و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا، افزود: با فرارسیدن ایام محرم و صفر کار اصلی را مردم انجام می‌دهند، اما مدیریت شهری زاینده‌رود نیز تلاش کرده بسترهای لازم را در این زمینه مهیا کند و همچون سنوات گذشته با فضاسازی شهر در کنار هیئت‌ها وظیفه خود را در بزرگداشت ایام محرم انجام دهد.

شهردار زاینده‌رود تصریح کرد: سیاه‌پوش کردن معابر شهر تا پایان ماه صفر، اجرای طرح‌های فرهنگی برای انتقال پیام‌های عاشورا و انجام تبلیغات محیطی متناسب با ایام‌ محرم بر روی شش بیلورد در نقاط مختلف شهر، همکاری باهیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات عزاداری و برپایی ایستگاه صندوق نذورات شهر از اقداماتی است که در این ایام انجام شده است.

توکلی با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های عزاداری، ادامه داد: مدیریت شهری زاینده‌رود به رعایت این نکات توجه ویژه دارد، زیرا رعایت نکردن نکات ایمنی در سال‌های گذشته در بعضی شهرها باعث وقوع حوادثی نظیر سقوط داربست‌ها شده است.

وی اضافه کرد: امدادگران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همکاری لازم را با هیئت‌های مذهبی داشته و اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی نصب علایم و تبلیغات مربوط به ایام محرم، نصب تعداد مشخص داربست و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای حفظ ایمنی هیئت‌ها، تکایا و مساجد انجام داده‌اند.

شهردار زاینده‌رود با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از مساجد و تکایای این شهر و تذکر موارد ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، خاطرنشان کرد: نکات ایمنی و روش استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی با حضور مربیان و پرسنل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در مساجد و تکایا آموزش داده شد و با توجه به حرکت هیئت‌های عزاداری در شهر و تجمع عزاداران حسینی، نقاط پرخطر شناسایی و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی اقدامات لازم برای رفع مخاطرات این مکان‌ها انجام شده است.

توکلی با اشاره به آماده‌باش آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: اسکورت کاروان‌های عزاداری در شهر در این روزها از سوی نیروهای این سازمان انجام خواهد شد.

کد خبر 388930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.