دومین پیروزی پیاپی لکرک، ورق فراری را برمی‌گرداند؟

چالز لکرک با پیروزی در مسابقه مونزا دومین پیروزی فصل خود و فراری را رقم زد، دو راننده مرسدس نیز در روز بد فتل دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیست مونزا کشور ایتالیا میزبان مرحله چهاردهم رقابت‌های فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ بود. این پیست پرسابقه‌ترین پیست در رقابت‌های فرمول یک و رکورددار تعداد مسابقه رسمی برگزار شده نیز است. مسابقه ایتالیا برای فراری از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که پیست مونزا تنها چند کیلومتر با کارخانه اصلی این کمپانی فاصله دارد و تیفوسی‌های قرمز پوش نیز فشار زیادی برای موفقیت به تیمشان می‌آورند.

پس از پیروزی فراری و چالز لکرک در مرحله قبلی رقابت‌ها، بسیاری از کارشناسان خودرو فراری را بسیار سریع‌تر از قبل دانستند و در پیست نیز این مسئله ثابت شد. در تمرین‌های مسابقه ایتالیا نیز این اسب‌های خشمگین بودند که زمان های بهتری نسبت به دیگر رقبا از جمله مرسدس ثبت کردند.

چالز لکرک رانندگی خوب خود را در تعیین خط نیز ادامه داد و با ثبت بهترین زمان پول پوزیشن را کسب کرد. لوییز همیلتون و والتری بوتاس، دو راننده مرسدس نیز دوم و سوم شدند. اما سباستین فتل روز خوبی پشت سر نگذاشت و بار دیگر نتوانست زمان بهتری نسبت به هم‌تیمی یا رقیب اصلی‌اش به ثبت برساند و در نهایت در رده چهارم استارت قرار گرفت. دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، کارلوس ساینز و آلکس آلبون نیز در جایگاه‌های بعدی استارت قرار گرفتند.

مسابقه اصلی در روز یکشنبه _۱۷شهریور_ راس ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه در ایتالیا آغاز شد. لکرک که در خط اول بود، با استارتی خوب جایگاه خود را حفظ کرد. همیلتون نیز با قرار گرفتن پشت سر لکرک برای سبقت از او تلاش کرد، اما دفاع خوب راننده فراری در دورهای اول و هجوم بوتاس به جایگاه سوم اجازه سبقت را به همیلتون نداد.

مهم ترین اتفاق در دورهای ابتدایی مسابقه، آسیب دیدن خودرو مکس ورشتاپن بود که در نتیجه آن بال جلو خود رو را از دست دادن. این اتفاق که منجر به پیت استاپ زودهنگام برای راننده تیم ردبول بود، مسابقه او را خراب کرد. در همین درگیری ساینز و آلبون برای سبقت به بیرون رفتن راننده تایلندی تیم ردبول و از دست دادن چند رده برای او منجر شد.

در ادامه مسابقه فتل در شیکین آسکارین با از دست دادن کنترل خودرو خود اسپین شد و بازگشت بسیاری خطرناکی به پیست داشت. این ورود خطرناک باعث برخورد بین استرول و فتل شد و بال جلو خودرو فراری آسیب دید. سپس ورود خطرناک استرول باعث شد تا پیر گسلی بر روی سنگ ریزه‌ها برود. این اتفاقات برای استرول پنالتی "عبور از پیت لین" و برای فتل "توقف ۱۰ ثانیه‌ای در پیت لین" را به ارمغان آورد!

این پنالتی مسابقه را برای فتل نیز همچون ورشتاپن تمام کرد و احتمال کسب رده برای این راننده بسیار کاهش یافت. پس از ای اتفاق تمرکزها به روی همیلتون و لکرک رفت، چرا که لکرک به پیت رفت و همیلتون سعی در آندرکات داشت؛ اما موفق به این کار نشد و در نهایت پس از تعویض لاستیک پشت لکرک از پیت لین خارج شد.

در ادامه همیلتون بسیار نزدیک به لکرک شد و حتی تایر به تایر نیز وارد پیچ شدند، اما فشارهای همیلتون برای سبقت از لکرک کافی نبود. در همین بین اشتباه همیلتون و خروج او از پیست باعث شد تا هم‌تیمی‌اش یعنی بوتاس سبقت بگیرد. حالا باید رقابت بوتاس و لکرک را دید، راننده فراری تسلیم بشو و نیست و بوتاس نیز دست خالی از جنگ با لکرک بر می‌گردد تا راننده جوان فراری دومین پیروزی خود در تاریخ مسابقات فرمول یک را در دومین مسابقه پیاپی کسب کند.

این مسابقه پیشرفت خودرو فراری را نشان داد و باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دیگر مرسدس و همیلتون را بی رقیب ندانند. حال باید منتظر ماند و دید که موفقیت‌های فراری در مسابقه بعد ادامه خواهد داشت و آیا رانندگان اسب ایتالیایی می‌توانند برای قهرمانی پیکان نقره‌ای همیلتون تهدیدی باشند.

کد خبر 388925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.