امیدی به تکمیل پروژه های نیمه تمام نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: درباره پروژه های نیمه تمام رها شده در جنوب و مرکز شهر با وجود بازدیدهای مکرر اعضای شورای شهر و تعهد مدیران به تکمیل آن، باید گفت هنوز امیدی به بهره برداری آن نیست.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: فردا تاسوعای حسینی است و سراسر جهان تشییع و بخش‌های بزرگی از جهان اسلام و سایر ادیان توحیدی، در رثای بزرگ علمدار سپاه حسین(ع) عزادارند. همانگونه که بزرگان دین فرمودند، مقام ومنزلت، فرزند برومند امیرمومنان، ابوالفضل العباس ، باید در مجالس عزای حسینی تبیین گردد.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام، بزرگ‌مردی است که در زمان حمله سپاه کوفه به خیمه حسینی در روزتاسوعا، از سوی امام مامور به گرفتن مهلت شب عاشورا می شود و منزلت، اقتدار و هیبت وی موجب می شود که یک  سپاه کوفه، عقب نشینی کرده وجنگ را به روزعاشورا موکول کنند.

رئیس شورای شهر تهران، اظهار کرد: اگر زینب سلام الله علیها، پیامبر حماسه حسینی پس از عاشوراست ، ابوالفضل العباس، پیامبر حماسه حسین تا زمان شهادت است و به همین علت، مقام علمداری به وی اعطا می گردد. ابوالفضل، برترین دانشجوی مکتب حسین(ع) نیز هست و در شب عاشورا که شمر برای دور کردن عباس از اباعبدالله به وی پیشنهاد می دهد، وی به دستور امام، پاسخ شمر را می دهد و این درس را در تاریخ برجا می گذارد که حتی پاسخ فرد ملعونی نظیر شمر ابن ذی الجوشن که ماموریتش قتل امام حسین علیه السلام هست را باید داد.

به گفته هاشمی، اگرچه علمداری ماموریت و وظیفه عباس در کربلا بود اما افتخار و دلخوشی فرزند علی، سقایی و سیراب کردن اطفال تشنه حسین بود و برای تحقق آرزوی رساندن آب به کودکان تشنه، به آسانی ، دستان قدرتمند و چشم تیزبین و سر سربلندش را فدا کرد اما حسرت رساندن آب به خیمه ها، تا ابد بر دلش ماند.

وی با اشاره به سالروز حادثه هفدهم شهریور ماه اعلام کرد: میدان ژاله  با خون شهروندان مظلوم تهرانی، رنگین شد. 17 شهریور، نماد حقانیت مبارزه مردمی با استبداد بود که در برابر خشونت، خویشتن دار، اصلاح گر و مقاوم بودند و تصویر برآمده از جمعه خونین میدان ژاله دیروز ومیدان شهدای امروز، گویاترین سند بر حقانیت انقلاب اسلامی در جهان گردید که در اینجا، خاطره  همه شهدا انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

رئیس شورای شهر تهران در تذکری به معاونت فرهنگی اجتماعی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این تذکر در رابطه با لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی، مجموعه های ارزشمند تئاتر آیینی صبا و طغرل، در مرکز و جنوب تهران است، پروژه هایی که بخش عمده آن اجرا و سالهاست نیمه تمام رها شده اند و با وجود بازدیدهای مکرر بنده و سایر اعضای شورای شهر و تعهد مدیران به تکمیل آن هنوز امیدی به بهره برداری آن نیست. بر حسب اطلاعات پروژه آئینی صبا با پیمانکاران به مشکل خورده است و امیدواریم هر چه سریعتر حل شود.

هاشمی تاکید کرد: اگر تعهدات شهرداری عملی شده بود این مجموعه ها می توانستند در محرم امسال میزبان عزاداران حسینی و سایر برنامه های فرهنگی مدیریت شهری باشند و به صورت جدی از مدیران مربوطه می خواهم که نسبت به تکمیل وبهره برداری از این مجموعه ها و سایر پروژه های نیمه تمام اقدام عاجل را به عمل آورند.

منبع: مهر

کد خبر 388923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.