مراسم شب تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد

مراسم عزاداری شب تاسوعای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش ایمنا و از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم عزادار حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با تبیین شیوه صحیح ایستادگی در امتحانات الهی، گفت: وعده الهی و تجربه تاریخی از زندگی انبیاء و اولیاء نشان می‌دهد اگر تقوای اجتماعی داشته باشیم و به خدا توکل کنیم و ازرهبر الهی جدا نشویم، خداوند برای عبور از مشکلات، گشایش ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی، تقوای اجتماعی را به معنای تسلیم نشدن در مقابل دشمن دانست و افزود: توکل اصلی در جامعه که موجب گشایش می‌شود، توکلولی و رهبر جامعه است و استقامت و آرامش ولیّ موجب سرریز آرامش ومقاومت به مؤمنین خواهد شد.

سخنران مراسم، حضرت قمر بنی هاشم(ع) را مظهر تسلیم ناپذیری عنوان کرد و گفت: وظیفه ما استقامت در مسیر حق است و اگردر مقابل دشمن احساس ضعف نکنیم، به آرامش خواهیم رسید.

همچنین در این مراسم محمدپور و مطیعی به نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرداختند.

کد خبر 388922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.