تدابیر امنیتی جدید در ورزشگاه آزادی

دبیر هیئت فوتبال استان تهران گفت: نصب دوربین های مداربسته که در ورزشگاه آزادی انجام شده، می تواند نقش بازدارندگی داشته باشد و زمانی که تماشاگر بداند توسط دوربین ها حرکاتش رصد می شود و قابل پیگیری است، رفتارش را کنترل می کند.

عباس تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تدابیر اندیشیده شده به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقات فصل قبل دیدار سپاهان و پرسپولیس در بازی آتی این دوتیم، اظهار کرد: امیدواریم شرایط لیگ به سمتی پیش برود که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. در فصل جدید تاکید ریاست فدراسیون بر تامین امنیت تماشاگران است.

وی پیرامون تجهیزات و زیرساخت های فراهم شده برای تامین امنیت در ورزشگاه آزادی، تصریح کرد: تدابیر مناسبی برای آزادی به عنوان استادیومی که جنبه ملی دارد، از نظر امنیتی اندیشیده شده است. مسیر های ورود و خروج، به گونه ای است که تیم های میزبان و میهمان بتوانند به سلامت از آن رفت و آمد کنند، وجود دارد.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران ادامه داد: خوشبختانه نصب دوربین های مداربسته و گیت های ورودی انجام شده است. دوربین های مداربسته می تواند نقش بازدارنده داشته باشد و زمانی که تماشاگر بداند توسط دوربین ها حرکاتش رصد می شود و قابل پیگیری است، رفتارش را کنترل می کند.

تیموری با اشاره به اهمیت تعیین جانمایی درست تماشاگران در جلسه هماهنگی پیش از بازی در کاهش حوادث، اظهار کرد: در بازی فصل گذشته سپاهان پرسپولیس ناهماهنگی پیش آمده در اختصاص محل مناسب به تیم میهمان و قرار گیری هواداران پرسپولیس در بالای سر هواداران سپاهان، منجر به آن اتفاقات ناگوار شد.

وی ادامه داد: تمام موارد پیرامون بازی باید در جلسه هماهنگی قبل از بازی که با حضور نیروهای امنیتی، شورای تامین استان و کلیه دست اندر کاران برگزار شود، مطابق قوانین آیین نامه ابلاغی سازمان لیگ تعیین و لازم الاجرا شود.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در رابطه با گله مندی مطرح شده توسط هواداران و مسئولان باشگاه سپاهان مبنی بر تخصیص جایگاه پشت دروازه به آنها برخلاف سکوهای پشت نیمکتی که در اصفهان به هواداران پرسپولیس داده می شود، خاطرنشان کرد: تعیین جایگاه میهمان، بستگی به ساختار استادیوم دارد. در ورزشگاه آزادی قسمت پشت نیمکت جایگاه VIP  است و بلیط هایش به فروش می رسد. اینکه بخواهیم این استادیوم را با جای دیگری شبیه سازی کنیم، قابل استناد نیست.

به گزارش ایمنا، ”جنجال ” را باید عضو جدانشدنی نبرد های سپاهان و پرسپولیس دانست.سال گذشته اوج حاشیه های الکلاسیکوی ایران بود. سنگ اندازی عجیب و غریب در آزادی ، پای جدال و تلافی را به نقش جهان باز کرد و تصاویری از سرهای شکسته و خونی را در قاب دوربین عکاسان ورزشی به ثبت رساند. با اعلام قرعه کشی لیگ برتر مشخص شد که زرد ها و قرمزها باید بار دیگر و این بار در قالب هفته پنجم لیگ نوزدهم در تهران مقابل هم صف آرایی کنند. نگرانی ها از همان ابتدا درباره این مسابقه شروع شد که نکند پای سریال کش دار درگیری ها باز هم به سکوهای آزادی باز شود! باید دید این بار نبرد این دو تیم اصفهانی و تهرانی همانند اتوبان اصفهان-تهران صاف و بی حاشیه به پایان می رسد یا خیر؟

کد خبر 388903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.