صدور کارت رایگان کتابخانه برای کودکان کار شیراز

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز گفت: با کمک کتابخانه ابوریحان برای تعداد قابل توجهی از کودکان کار، کارت رایگان کتابخانه‌ها صادر کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، یوسف آفرینی در نشست کتابخوان که با همکاری کتابخانه ابوریحان برای کودکان کار برگزار شد، اظهار کرد: باید با روش‌های گوناگون این کودکان را به تحصیل و کتابخوانی مشتاق کنیم و از این راه می‌توانیم تغییر در سبک زندگی را برای آن‌ها ممکن سازیم.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها بهترین مکان برای حضور کودکان هستند؛ مخصوصا کتابخانه‌هایی که فضای ویژه برای استفاده کودکان دارند. در واقع هر چقدر بیشتر کودکان را در اماکن فرهنگی درگیر کنیم موجب دور شدن آن‌ها از محیط پر خطر و پر آسیب شده‌ایم.

آفرینی گفت: درصدد هستیم که نشست کتابخوان را به شکل مداوم برای کودکان ادامه دهیم؛ با کمک کتابخانه ابوریحان برای تعداد قابل توجهی از کودکان کار، کارت رایگان کتابخانه‌ها صادر کرده‌ایم، کودکان به وسیله این کارت می توانند علاوه بر حضور در کلیه کتابخانه های عمومی، کتاب امانت بگیرند و مطالعه کنند.

رییس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: کتابخانه ابوریحان در یکی از پر آسیب‌ترین محله‌های شیراز واقع شده که وجودش برای مردم این محله غنیمت است و باید قدر آن را دانست؛ با همکاری این کتابخانه در یک سال گذشته برنامه‌های آموزشی و مهارتی متعددی برای کودکان کار و خانواده‌هایشان اجرا کردیم و به امید خدا این قبیل برنامه‌ها در این مجموعه فرهنگی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 388898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.