امضای برجام دور از چشم رهبری، یک ادعای دروغ است

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

 رأی مردم در انتخابات ۹۸ بازگشت به احمدی‌نژادیسم نخواهد بود

معصومه ابتکار فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کارنامه عملکردی اصلاح طلبان و اینکه با وجود انتقادات وارده آیا امکان پیروزی در انتخابات آینده برای آنها  وجود دارد، گفت: هیچ کس نمی تواند به صورت مطلق مدعی شود که عملکرد قابل تأییدی داشته است، اما با نگاهی نسبی و با وجود همه موانع و مشکلات فکر می کنم اصلاح طلبان و اعتدالیون و به عبارتی جریان کنونی اگر تحولاتی را در درون خود بپذیرد، پیروز میدان انتخابات خواهد بود. 

وی با بیان اینکه رای مردم در انتخابات آینده بازگشت به احمدی نژادیسم نخواهد بود افزود: نگاهی به شاخص های عملکردی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نشان می دهد که کشور در این دوره در هیچ یک از شاخص ها، عملکرد خوبی نداشته به طوری که در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی بین المللی مشکلات زیادی پیدا کرد.

ابتکار تاکید کرد: با این تجربه بسیار بعید است که مردم و سیاسیون که نوعا خاطره خوبی هم از آن دوران ندارند حتی اگر قرار باشد گزینه سومی را به جز دو جریان موجود انتخاب کنند رای خود را به نفع جریان احمدی نژاد یا جریانی شبیه به آن به صندوق بیندازند.

جدا کردن حساب رهبری از برجام نسبت ناروا دادن به ایشان است

اکبر ترکان، مشاور اسبق رئیس‌جمهوری و عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه پیرامون نقش رهبری در تصمیم گیری برجام گفت: متاسفانه صدا و سیما گاهی شیطنت می‌کند. آیا اینکه فردی مدام بر زخم خود نمک بپاشد نشان می‌دهد که این شخص دارای عقل سلیم است؟  این روزها مصائب و معضلاتی در کشور ایجاد شده‌اند که برخی تلاش می‌کنند تمامی مسئولیت آن‌ها را متوجه مقام معظم رهبری کنند و برخی دیگر نیز همین رویکرد را در برابر دولت درپیش گرفته‌اند. نمی‌توان گفت که اصلا رهبری در جریان امور نبوده‌اند و دولت به دور از چشمان رهبری مخفیانه توافقی را امضا کرده است. این صحبت هم دروغ است و هم نسبت ناروا دادن به جایگاه رهبری است.

وی افزود: این افراد و طیف‌ها که اینگونه شیطنت می‌کنند فارغ از بحث خروج ترامپ از برجام و سیاست‌های ضد ایرانی او، بستر را برای تسویه حساب سیاسی با رئیس‌ جمهور مناسب دیده‌اند. بنابراین باید توجه خود را صرف مقابله با سیاست‌های تخریبی آمریکا کنیم و در داخل نیز از ایجاد تشتت بپرهیزیم. به یکدیگر اتهام زنی نکنیم تا ضمن حفظ یکپارچگی، توان مقاومت را داشته باشیم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری با آیت الله جنتی دیدار کرد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدارِ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از عملکرد ارتش در دفاع از آب و خاک کشورمان، گفت: ارتش انقلابی در حال حاضر در وضعیت و جایگاه بسیار درخشانی قرار دارد و این حاصل مدیریت درخشان و عملکرد انقلابی فرماندهان و نیروهای ارتش است.

وی افزود: به لطف الهی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی، انقلابی و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قواست و قطعاً چنین ارتشی با این ویژگی‌های مهم، به جایگاهی رفیع‌تر هم‌دست خواهد یافت.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ارتش برای کشور و انقلاب کسب آبرو کرده است، گفت: حتماً خداوند متعال به‌خاطر عملکرد انقلابی فرماندهان و نیروهای ارتش، به این سازمان کمک و توجه بیشتری خواهد داشت؛ البته حتماً باید خودتان هم تلاش مضاعفی داشته باشید تا دل این مردم انقلابی که افتخارشان داشتن نیروهای مسلح قدرتمند است، بیش از این‎ها گرم شده و عنایت خداوند هم به شما بیشتر شود.

همچنین در این دیدار، امیر دریادار سیاری ضمن ارائه گزارشی از خدمات عمومی ارتش برای رفع محرومیت در سراسر کشور، گفت: ارتش در سالیان گذشته و به نسبت قبل از آن، ورود بیشتری در حوزه محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای عمومی مردم در مناطق محروم کشور کرده است؛ در همین راستا در سالیان اخیر در مناطق کمتر برخوردار کشور مانند نقاطی از جنوب شرق و غرب کشور، اقدامات بسیار زیادی برای رفع محرومیت با ارائه خدمات عمومی به صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: متأسفانه مناطق محروم زیادی در منطقه جنوب شرق کشور وجود دارد که به‌دلیل وظیفه و تکلیف خودمان، تمرکز ویژه‌ای روی آن مناطق انجام داده‌ایم تا بلکه بتوانیم بخشی از مشکلات مردم آن منطقه به خصوص برای برادران اهل سنت را برطرف کنیم.

سبک برخی مداحات از نظر شریعت حرام و ممنوع است

آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه گاهی آهنگ مداحان درمرثیه ها و عزاداری ها مانند سبک خوانندگان غربی است. نحوه خواندن نباید به غنای حرام و طرب و غیرهماهنگ با اهداف عاشورا باشد، باید شان عزاداری امام حسین (ع) رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی مداحان برای بازار گرمی و یا به تعبیر خود جذب جوانان چنین کارهایی می کنند که غلط است، جوانان توجه داشته باشند برخی از این سبک ها از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) نیست، باید مراقب باشند.

غروی همچنین گفت: باید قالب عزاداری ها صحیح باشد و شعرهای سطح پایین، بدون محتوا و همراه ذلت برای اهل بیت (ع) در این مجالس خوانده نشود، ما شاعران نامداری در گذشته و در حال حاضر داریم که اشعار آنان از نظر ساختار و محتوا دارای مفاهیم بلند است و باید آنها را بازگو کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و اهل بیت آن حضرت، در جامعه شیعه نهادینه شده و حتی در بین اهل تسنن هم در گذشته و حال سابقه داشته و دارد، در روایات زیادی سفارش شده که این ایام را بزرگ بداریم و اهمیت دهیم و حاصل آن نیز زنده ماندن یاد امام حسین (ع) است.

غروی خاطرنشان کرد: کشور ما همواره ایام محرم را بزرگ داشته و جلسات مختلف عزاداری در سراسر کشور تشکیل می‌شود و سوگواری ها نیز بیشتر به صورت سنتی انجام می‌گیرد ولی باید کارهای ما در عزاداری مقبول خداوند و باعث شادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام زمان (عج) شود.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری نباید به گونه ای باشد که با معصیت همراه باشد، باید سعی کرد این آیین ها صرفا جنبه عاطفی نداشته باشد و وقایع آنگونه که اتفاق افتاده، تبیین شود.

غروی گفت: روضه خوانی ها در مجالس عزاداری به گونه ای نباشد که خدای ناکرده برای اهل بیت (ع) همراه با ذلت باشد و به نام زبان حال، هر آنچه درتاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم، این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: عزاداری های ما باید غیر از از جنبه های عاطفی، جنبه محتوایی و سازنده نیز داشته باشد، اهداف شهادت امام حسین (ع) و فداکاری های ایشان تبیین، و ارزش ها برای جامعه نهادینه شود. اگر حقایق قیام امام حسین (ع) را آنگونه که هست برای مردم بازگو کنیم یک انقلاب و تحول مذهبی در افراد پدید می آید و نیازی به ورود بدعت و خرافات و مسائل دیگر نیست.

کنایه هاشمی طبا به آملی لاریجانی: اینکه می گوید سینه من صندوقچه اسرار است، یعنی دزدها را می شناسم اما دنبالشان نمی روم

مصطفی هاشمی طبا خطاب به آملی لاریجانی گفت: اینکه گفته می‌شود سینه من صندوقچه اسرار است؛ یعنی می‌دانم چه کسانی دزدی و سوءاستفاده کرده‌اند و دنبالشان نمی‌روم. قوه قضائیه نباید صندوقچه اسرار باشد، باید به گزارش‌ها رسیدگی کند. در فضای کشور ما یک‌سری انگ به افراد زده می‌شود؛ مثلا می‌گویند این فرد سوءاستفاده‌گر است و کسی هم نمی‌گوید راست می‌گویند یا نه. آقای فلان وزیر هزار میلیارد تومان سوءاستفاده کرده، خب قوه قضائیه باید اعلام کند این فرد سالم است یا نه. این حرف‌ها هست، آن آدم هم هست؛ یعنی قبول داریم یک آدم با هاله فساد در کشورمان زندگی می‌کند. می‌توانند این هاله را پاک کنند یا به تخلفات او رسیدگی کنند. این شایعه‌ها و ترور شخصیت‌ها باید از بین برود و اگر اغماض در کار است، از بین برود؛ یعنی به همه عادلانه رسیدگی کنند. اغماض و صندوقچه اسرار درست‌کردن باعث فساد روزافزون می‌شود. باید مشخص شود افراد چه کرده‌اند و مجازات شوند یا برائتشان را اعلام کنند. امیدوارم مبارزه با فسادی که آقای رئیسی در پیش گرفته، ادامه پیدا کند و صندوقچه‌های اسرار را هم بگشایند و به مشکلات آنها هم رسیدگی کنند.

کد خبر 388891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.