هوای درختان چهارباغ را داشته باشید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان انتظار می‌رود از درختان کهنسال و درختان جوان تازه کاشته شده همچنین پرچین ها و گل‌های فصل کاشته شده برای افزایش زیبایی چهارباغ بیشتر مراقبت کنند تا شهر زیبایی در منظر شهروندان و گردشگران داشته باشیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: چهارباغ به عنوان یکی از زیباترین خیابان‌های کشور و میراث شهر اصفهان اخیراً به پیاده راه تبدیل شده و بهتر است در حفظ و حراست آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه یکی از هویت های این معبر پیاده درختان چند ده ساله شهر است که باید پاسداری شود، افزود: کسبه باید از ریختن زباله و آب های حاصل از شستشو با مواد شوینده و اغذیه‌فروشان از ریختن روغن در پای درختان بپرهیزند زیرا به مرور زمان باعث خشکیدن آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: گاهی مشاهده می شود که کسبه و حتی برخی شهروندان، داخل رفیوژهای کناری و میانی چهارباغ عباسی، صندلی‌های خود را قرار داده‌اند که منظره زیبایی ندارد، در حالی که در رفیوژهای کناری چهارباغ به خصوص از سمت انقلاب پرچین‌هایی مانند پرچین های گل و همچنین شمشادهای ابلق کاشته شده و باید به خوبی از آنها مراقبت شود تا سالیان سال باقی بماند.

وی تاکید کرد: از شهروندان انتظار می‌رود از درختان کهنسال و درختان جوان تازه کاشته شده همچنین پرچین ها و گل‌های فصل کاشته شده برای افزایش زیبایی چهارباغ بیشتر مراقبت کنند تا شهر زیبایی در منظر شهروندان و گردشگران داشته باشیم.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه پس از انتقال و کاشت ۴۴ اصله چنار ۲۰ ساله در چهارباغ آن هم روی بام مترو، برای حفظ و نگهداری آنها رسیدگی‌های علمی و فنی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: چنارهای ۲۰ ساله چهارباغ پاییز امسال هرس می‌شوند تا ظاهری آراسته پیدا کنند و انتظار می‌رود این درختان سال آینده پُربارتر شوند و برگ‌های بیشتری داشته باشند.

کد خبر 388882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.