دومین رکورد شاخص کل بورس در هفته جاری امروز ۱۷ شهریورماه

شاخص کل بورس که از ساعت ۸و ۵۵ دقیقه امروز روند افزایشی محسوسی را در پیش گرفته بود تا ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه بیش از دو هزار واحد افزایش را تجربه کرد و پس از آن روند آهسته تری به خود گرفت و با یک صعود آرام به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز یکشنبه _۱۷ شهریورماه_ با افزایش ۲۱۳۰ واحدی، عدد ۲۹۶ هزار و ۷۳۲ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت.

شاخص هم وزن نیز با ۱۲۲۵ واحد افزایش به رقم ۸۲ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۱۶ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۹۹ هزار و ۸۷۵ واحد را ثبت کرد.

همچنین آیفکس به عدد سه هزار و ۸۴۰ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۱۷۳ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۷۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۸۴۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای شتران، شبندر و شبریز به ترتیب با ۳۱۱، ۱۹۴ و ۱۶۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای رمپنا، فولاد و اخابر به ترتیب با ۱۹۴، ۱۸۸ و ۱۷۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز خساپا، وتجارت و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فلزات اساسی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، تدپیکس با پرش دو هزار واحدی رکورد جدیدی ثبت کرد و به گفته کارشناسان بازار سرمایه انتظار برای انتشار صورت های مالی شش ماهه مثبت شرکت ها و موج جدید افزایش قیمت های جهانی عواملی برای تداوم رشد شاخص در روزهای آتی هستند.

کد خبر 388877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.