ساخت پاویون سبز با مصرف انرژی صفر در بیابان

گروهی از معماران سنگاپوری از طرح پیشنهادی خود برای ایجاد پاویونی سرسبز با مصرف انرژی صفر در یک بیابان بی آب و علف رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاویون جدید که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد، در "بیابان دوبی" واقع در کشور سنگاپور احداث خواهد شد. این پاویون که "طبیعت، پرورش، آینده" نام خواهد گرفت، انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل از نور خورشید تامین خواهد کرد و از سیستم‌های نمک زدایی خورشیدی برای شیرین کردن آب خود بهره خواهد گرفت. سازه موقت جدید نماد "آینده‌نگری در سنگاپور" خواهد بود و بر پایداری و زیست‌پذیری تاکید می‌کند.

پاویون جدید که در فضایی با مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع احداث خواهد شد قرار است با گیاهان و درختان سبز محصور ‌شود و در اطراف آن یک فروشگاه مواد غذایی، ایستگاه‌های تعاملی چندرسانه‌ای، سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر و مراکز اطلاع‌رسانی در زمینه فرهنگ و صنعت سنگاپور احداث شود. سطح تمام دیوارهای ساختمان جدید مملو از گل‌ها و گیاهانی زیبا خواهد بود و درختان گرمسیری، بوته‌زارها و ارکیده‌ها فضای داخلی و سطح زمین را در برخواهد گرفت. علاوه‌براین، باغی زیبا از پشت‌بام سایبان خورشیدی به سمت زمین امتداد خواهد یافت و باغ‌های عمودی نمای بیرونی ساختمان را تشکیل خواهد داد. 

بازدیدکنندگان از طریق مسیری مارپیچ از طبقه همکف پاویون به سمت طبقه بالا، که به صورت یک فضای باز طراحی خواهد شد، هدایت می‌شوند. معماران در نظر دارند در فضای باز طبقه بالا چشم‌اندازهایی وسیع برای تماشای محیط اطراف، فضایی برای گردهمایی مردم و یک رستوران کوچک مخصوص غذاهای سنگاپوری تعبیه کنند. فضاهای کافی به برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف اختصاص داده خواهد شد  و وفور گیاهان و درختان علاوه بر تامین سایه برای بازدیدکنندگان‌، خنک سازی فضای داخلی را انجام می‌دهد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این پاویون سرسبز محل قرارگیری آن در یک بیابان بی آب و علف است. 

کد خبر 388854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.