آموزش شهروندی به دانش‌آموزان با محوریت حفاظت از محیط زیست

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تغییر در سبک زندگی و توجه به مولفه‌های محیط زیستی باید از دوران کودکی در انسان‌ها نهادینه شود، گفت: این مفاهیم امسال برای نخستین‌بار طی آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان تبریزی تدریس می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست شهری، به عنوان یکی از محورها و عناوین آموزش‌های شهروندی برای دانش‌آموزان، به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه موضوع‌های محیط‌ زیستی در کلانشهرها همواره به عنوان چالش و مشکلی بزرگ است که آثار آن در زندگی شهروندان به طور محسوسی قابل مشاهده است، ادامه داد: توسعه پایدار را می‌توان مدیریت روابط سیستم‌های انسانی و اکوسیستم‌های طبیعی با هدف استفاده پایدار از منابع در جهت تامین رفاه نسل‌های حال و آینده تعریف کرد.

شهردار تبریز با تاکید بر لزوم این آموزش‌ها از دوران کودکی، تصریح کرد: با وجود اینکه توجه به توسعه پایدار و محیط زیست شهری به عنوان یکی از سرفصل‌های اقدامات مدیریت شهری است، ولی در تحقق این امر نیاز به همراهی و توجه بیش از پیش از سوی شهروندان نیز موضوعی قابل توجه است.

شهین‌باهر افزود: برای نخستین‌بار در کشور، امسال دانش‌آموزان تبریزی در تمام مقاطع تحصیلی و در تمامی مدارس، با الفبای این مفاهیم آشنا می‌شوند و در حفاظت از محیط زیست شهری پیشگام خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مهارت‌های فردی در افراد و تقویت این مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف نه تنها باعث رشد شخصیت فردی می‌شود، در نهایت می‌تواند برای کمک به یک هدف جمعی که همانا توسعه پایدار است، مثمرثمر باشد.

کد خبر 388841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.