نباید دچار تضییع حق‌الناس شویم

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نمایندگان مردم اگر بتوانیم کاری را انجام دهیم اما از انجام آن دریغ کنیم، بر پایه حق‌الناس دچار خطا شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا صبح امروز (یکشنبه) در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حق‌الناس حساب و کتابی است که به واسطه آن با مردم طرف بوده و بدهی و قرضی را درپی آن متعهد می‌شویم اما این موضوع همواره شامل موارد مادی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حق‌الناس در برابر حق‌الله در قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به طور مثال از نماز به عنوان نماینده حقوق خدا بر بندگان یاد شده است، افزود: مصادیق حق‌الناس در ظاهر شاید کم اهمیت جلوه کند اما مانند حقوق همسایگان که ممکن است اهمیت آن به چشم نیاید، گاها شامل مواردی می‌شود که در زندگی رعایت نمی‌کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خیانت در امانت، بردن آبروی دیگران و زیر سئوال بردن شخصیت انسان‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی حق‌الناس‌هایی است که خیلی اوقات نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه طولانی‌ترین آیه قرآن به رعایت حق الناس اشاره می‌کند، ادامه داد: ما نمایندگان مردم نیز اگر بتوانیم کاری را انجام دهیم اما از انجام آن دریغ کنیم، برپایه حق‌الناس دچار خطا شده‌ایم.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا به یاران خود حق‌الناس را یادآوری و این پیام را به جهانیان گوشزد کرد، در عجبم از کسانی که هزاران گناه می‌کنند و با ریختن قطره اشکی توقع بخشش گناهان خود را دارند.

کد خبر 388814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.