مراکز فرهنگی از واحدهای اقتصادی عقب‌تر هستند

رئیس باشگاه سواد رسانه ای گفت: مراکز فرهنگی ما به مراتب از واحدهای اقتصادی عقب‌تر هستند و در واقع بنگاه های اقتصادی آن ها را مدیریت می‌کنند.

سید بشیر حسینی پس از بازدید از مرکز فرهنگی شهید بهشتی و هیئت انصارالحسین (ع) اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حوزه های مدیریتی، زمانی که افراد هویتشان را از سازمان خود می‌گیرند و به آن افتخار می‌کنند، آن سازمان به اوج شکوفایی رسیده است. این احساس تعلق و همراهی در هیئت انصارالحسین کاملا قابل درک است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعارهای مربوط به هیئت ها فردگرایانه است، حتی شعارها می تواند به سمت انزوا حرکت کند، افزود: شعار های فرد محور خیلی با فلسفه قیام امام حسین (ع) همخوانی ندارد، اگر ما وجه و سطح فردی نیز داریم، باز رشد و متعالی بودن در قالب جمع بسیار حائز اهمیت است.

داور برنامه "عصر جدید" در خصوص لزوم بروزسازی مراکز فرهنگی کشور، اظهار کرد: مراکز فرهنگی ما به مراتب از مراکز اقتصادی عقب تر هستند و در واقع بنگاه های اقتصادی آن ها را مدیریت می کنند، بسیاری از اتفاق ها و رخدادی که در دهه ۶۰ و ۷۰ نتیجه داده اند لزوما جوابگوی شرایط حال نیستند، اگرچه اهداف ها و آرمان ها یکی هستند اما روش ها متفاوتند.

وی با اشاره به دغدغه‌های خود برای نوجوانان، گفت: نوجوانان در سراسر جهان یک رنگ هستند و بعضی در آن یک رنگی، پر رنگ تر و خوش رنگ ترند، داستان دهه هشتادی ها و نسل هزاره سوم که با دهه نودی ها پیوند می خورد از دغدغه های جدی من است، در بحث نوجوانان برای من مهم ترین بخش، یادگیری است.

حسینی اضافه کرد: بسیاری از افراد به نیت آموزش دادن در کنار نوجوانان حضور می یابند اما هدف من، یادگیری است، البته اگر چیزی در توان داشته باشم از آموزش دادن مضایقه نمی‌کنم.

کد خبر 388793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.