صدور ۵۰ مجوز ایستگاه صلواتی در شهرضا

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از صدور مجوز برپایی ۵۰ ایستگاه صلواتی در این شهر ویژه دهه نخست محرم خبر داد.

محمدمهدی مولائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به درپیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: تمهیدات شهرداری شهرضا برای ارایه خدمات به عزاداران و هیئات مذهبی پیش از آغاز ماه محرم اتخاذ و برنامه‌ریزی لازم در این‌خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری در این ایام به سیاه‌پوش کردن اماکن و معابر اختصاص دارد، عنوان کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پنج هزار متر ریسه و پرچم عزاداری خریداری و در خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر نصب شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد هیئات مذهبی این شهر خبر داد و افزود: تاکنون مجوز فعالیت ۵۰ ایستگاه صلواتی صادر و بانیان آن‌ها درمورد ضرورت رعایت احکام شرعی و حفظ پاکیزگی محیط توجیه شده‌اند.

مولائیان گفت: با توجه به اهمیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های عاشورایی به نسل‌های جوان و نوجوان و ترویج شعائر دینی، ۲۰ پرچم عرضی حاوی احادیث امام حسین(ع) تهیه و در اماکن پر تردد نصب شده است.

وی اضافه کرد: واحد عمران شهری شهرداری نسبت به آسفالت بعضی از مسیرهای منتهی به محل اجتماع و استقرار هیئات مذهبی اقدام کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا با بیان اینکه شهرداری برای استقبال از کاروان پیاده مشهد تا کربلا در عصر روز هشتم محرم برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: شیفت ویژه رفت و روب معابر و خیابان‌ها فعالیت خود را از شب گذشته آغاز و بعد از عزاداری هیئات به صورت ویژه برای نظافت معابر اقدام می‌کند.

مولائیان با بیان اینکه پویش‌های مردمی نقش بسزایی در حفظ نظافت معابر دارد، تصریح کرد: بعد از مراسم ۴۱ منبری گروهی از شهروندان برای نظافت معابر داوطلب شده‌اند و شهرداری شهرضا تجهیزات لازم مانند کیسه زباله، دستکش و خودرو را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: طرح "عزاداران حسینی، فرهنگ سبز" با هدف ترویج فرهنگ رعایت نظافت معابر عمومی و خیابان‌ها برنامه‌ریزی شده که قرار است در این ایام با همکاری هیئات مذهبی و شهروندان اجرا شود.

کد خبر 388791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.