پاکسازی کلیه‌ها با این گیاهان دارویی

مصرف گیاهان دارویی مانند سیر، زردچوبه، زنجبیل، جعفری و ریشه کرفس برای پاکسازی کلیه بسیار مناسب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلیه‌ وظایف مهمی را در بدن بر عهده دارد و اگر سالم نباشد ممکن است فرد در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه و دیگر بیماری‌ها قرار بگیرد. مهم‌ترین وظیفه کلیه تصفیه‌کردن خون و از بین‌بردن مواد زائد موجود در آن است. این عضو حیاتی به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند. پیروی‌کردن از رژیم‌های غذایی سالم و مصرف آب کافی برای بهبود سلامت کلیه‌ها مفید است. بعضی گیاهان دارویی نیز به تقویت سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

سیر

مصرف سیر تاثیرات محافظتی بر کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن دارد. خوردن روزانه این گیاه معجزه‌گر باعث کاهش غلظت سرب و "کادمیوم" در کلیه‌ها، قلب، ریه، طحال و جریان خون می‌شود. علاوه بر این سیر ادرار آور است، بنابراین به دفع سدیم اضافه از بدن کمک می‌کند. ماده فعال موجود در سیر به نام "آلیسین" دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و قارچ است؛ در نتیجه مصرف این گیاه به کلیه‌ها در فرآیند پاکسازی و تصفیه خون از مواد مضر کمک می‌کند.

زردچوبه

ماده فعال موجود در زردچوبه به نام "کورکومین" مولکول‌های التهابی و آنزیم‌هایی را که باعث بیماری‌های کلیوی می‌شود، کاهش می‌دهد. کورکومین از رشد و گسترش باکتری‌های مضر کلیه جلوگیری می‌کند و فشار کار روی کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. این ادویه حاوی مقداری پتاسیم است که به همراه سدیم می‌تواند سطح مایع بدن را تنظیم کند. موضوع قابل توجه اینکه مبتلایان به بیماری‌های مزمن کلیه نباید در مصرف این ماده غذایی زیاده‌روی کنند، زیرا کلیه‌های آن‌ها نمی‌تواند سطح پتاسیم موجود در زردچوبه را در حالت تعادل نگه دارد.

زنجبیل

زنجبیل دارای ترکیبی به نام "جینجرول" (Gingerol) است که مانع گسترش باکتری‌ها می‌شود. بنابراین مصرف این گیاه باعث کاهش فشار کاری روی کلیه و کبد می‌شود. زمانی که قند خون به صورت مزمن بالا باشد، تاثیرات مخربی بر کلیه‌ها دارد. نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف پودر زنجبیل می‌تواند این شرایط را کنترل کند. همچنین خوردن روزانه مقداری زنجبیل نقش موثری در کاهش عوارض مربوط به کلیه‌ها در مبتلایان به دیابت دارد. مصرف زنجبیل حتی در افراد سالم نیز باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت می‌شود.

جعفری

مصرف جعفری باعث کاهش تجمع سموم در کلیه‌ها می‌شود. این گیاه شامل ترکیباتی مانند "آپیول" و "میریستیسین" است که ادرار آور بوده، بنابراین به رفع عفونت‌های دستگاه ادراری و سنگ کلیه، بسیار کمک می‌کند. جعفری ممکن است قند خون را کاهش دهد، بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به دیابت از این گیاه استفاده نکنند. همچنین، مصرف جعفری ممکن است شرایط کلیه را وخیم‌تر کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

ریشه کرفس

ریشه کرفس حاوی پتاسیم، سدیم و مقدار زیادی آب است، بنابراین به افزایش مقدار خروجی ادرار کمک می‌کند؛ در این صورت مواد زائد و سموم بدن هم به راحتی دفع می‌شود. همچنین مصرف ریشه کرفس از عفونت‌های کلیه و مجاری ادراری پیشگیری می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد ریشه کرفس می‌تواند اندازه بعضی کیست‌های اندام‌های تناسلی را کاهش دهد.طبق بررسی‌های محققان مصرف روزانه آب کرفس برای مدت یک هفته، تاثیر شگفت انگیزی بر پایین‌آوردن فشارخون افراد دارد. علاوه بر این ماده معطر کرفس به نام"ترپین"، مانع ماندن سنگ کلیه در مجاری ادراری می‌شود.

کد خبر 388769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.