حضور «حمال طلا» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک»

فیلم سینمایی «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی در بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به رقابت می‌پردازد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی حمال طلا، این فیلم به کارگردانی تورج اصلانی، به نویسندگی تورج اصلانی و هادی نادی و به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور به نمایندگی از ایران در ) در بخش رقابتی «سینمای جهان» World Cinema در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق در دو سانس مختلف، از جمله؛ در ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹) و در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ به روی پرده می‌رود.

این فیلم برای تصاحب جایزه این رویداد سینمایی با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، آلبانی، کرواسی، کوزوو، گرجستان، بلغارستان، ترکیه، هلند، مقدونیه، شیلی، آرژانتین، اکراین، سوریه، لبنان و نپال به رقابت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» که با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه در سال ۱۹۸۲ و با هدف پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا تأسیس شده است؛ در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و ... در روزهای ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه جاری (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

کد خبر 388753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.