بازتاب خود سوزی "سحر" بین اهالی فوتبال

پس از خودسوزی یک زن به نام سحر که هوادار فوتبال بود، بازیکنان این رشته ورزشی نسبت به اتفاقاتی که رخ داد در صفحه شخصی خود واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌های اخیر خبری مبنی بر خودسوزی دختری به نام سحر مقابل دادگاهی در تهران منتشر شد که دلیل این خودسوزی را حکم شش ماه حبس وی به خاطر ورود به ورزشگاه برای تماشای دیدار استقلال و العین توسط برخی اعلام شده بود که در حال حاضر منابع رسمی دلیل این خودسوزی را به شکل رسمی اعلام نکرده اند.

این اتفاق موجب شد تا بازیکنان فوتبال در صفحات شخصی خود با انتشار پست و استوری به حمایت از سحر و دیگر بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها بپردازند که فرشید اسماعیلی بازیکن تیم فوتبال استقلالبه این مسئله واکنش نشان داد و نوشت:

"خودسوزی خانمی که از حضورش در استادیوم برای تماشای بازی استقلال ممانعت شد قلب همه ما رو به درد آورده فوتبال یک پدیده اجتماعیه که همه حق دارند از آن لذت ببرند و دیر یا زود درهای استادیوم به روی تمام اقشار جامعه باز خواهد شد... امیدوارم روزی برسه که همه در کنارهم از این ورزش زیبا لذت ببریم"

رشید مظاهری دروازبان تیم فوتبال تراکتور سازی نیز به این مسئله واکنش نشان داد و پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد:

" بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بیعرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم..."

ووریا غفوری بازیکن تیم فوتبال استقلال ورود زنان به ورزشگاه را جزئی از حقوقشان می داند که با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستا گرامش نوشت:

" دیدن یک مسابقه فوتبال یک حق طبیعی برای عموم مردم جامعه است ولی در کشور عزیزمان ایران حق بسیار از افراد جامعه به دلیل زن بودن پایمال میشه و اجازه حضور در ورزشگا ها داده نمی‌شود. واقعاً این طرز تفکر و اندیشیدن که منجر به راه ندادن زنان در ورزشگا ها میشه قابل توجیه نیست مثل بسیاری از قوانین پوسیده که در گذشته وجود داشته و اکنون ما گذشتگانمان را مواخذه می‌کنیم و غافل از اینکه همین راه ندادن خانمها به ورزشگاه که در سالهای عمر ما اتفاق افتاده و وجود دارد. این امر نادرست دلیلیست برای مواخذه ما توسط نسل آینده!.خبری که در این چند روز به گوشمان رسید واقعاً دردناک بود اقدام یک دختر خانم جوان به خودکشی در پی مشکلاتی که دامن گیرش شد برای ورود به ورزشگاه!!!!!! کاش یک اتحاد همگانی داشتیم که خانمها به حقشون که ورود با احترام به استادیوم‌های فوتبال است می‌رساندیم"

احسان حاج صفی بازیکن تیم فوتبال تراکتور سازی نیز به این مسئله واکنش نشان داد و در استوری اینستاگرامش نوشت:

"فوتبال...ننگ برما...زن و مرد هردو مخلوق خداهستند و درجانب خدا برابر هستند. بهامید روزی که این نا برابری‌ها از بین برود و حقوق زنان سرزمینم اینگونه پایمال نشود"

کد خبر 388745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    " بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بیعرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم..."