۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
پیاده‌راهی بر فراز شهر سئول

گروهی از معماران هلندی در شهر سئول پایتخت کره جنوبی، یکی از بزرگراه‌های متروکه شهر را به دهکده‌ای سرسبز بر فراز شهر تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "دهکده سبز" با طولی برابر با ۹۸۳ متر، در ارتفاعات شهر واقع شده‌است و به عنوان پیاده‌راهی عظیم مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است. پیاده‌راه جدید بر فراز یکی از مناطق بسیار پردد خودروهای شهر واقع شده است که وجود ۲۴ هزار درخت و درختچه بومی در آن بازدیدکنندگان زیادی را به قدم زدن روی آن جذب می‌کند.

گروهی از معماران هلندی مسئولیت تبدیل بزرگراه عظیم شهر سئول، را که در دهه ۱۹۷۰ احداث شده بود، به یک پیاده‌راه برعهده گرفتند که فضای سبز جدید علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد خود به عنوان مکانی دوستدار پیاده‌روی شهروندان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. سازه جدید Seoullo ۷۰۱۷ نام گرفت، که عدد "۷۰۱۷" به سال‌های ۱۹۷۰ و ۲۰۱۷ اشاره دارد؛ در سال ۱۹۷۰ بزرگراه احداث شد و در سال ۲۰۱۷ این بزرگراه بازسازی شده و به یک پیاده‌راه تبدیل شد.

در پیاده‌راه ۷۰۱۷ بوته‌زارها و باغچه‌هایی دایره‌ای شکل تعبیه شده است که نورپردازی آبی‌رنگ اطراف آن در شب‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر به شهر بخشیده است. بااین حال، سازه جدید چیزی فراتر از یک پیاده‌رو پیش رفته است به این صورت که در آن فروشگاه‌ها، خانه‌های درختی اعجاب‌انگیز، گالری‌های هنری، یک سالن تئاتر و رستوران‌هایی ساخته شده است. بازدیدکندگان از طریق پلکان‌ها و بالابرهای برقی می‌توانند خود را به بالای ابربزرگراه سرسبز پایتخت کره جنوبی برسانند. 

گیاهانی از گونه‌های مختلف در باغچه‌های "دهکده سبز" کاشته شده است که این گیاهان براساس حروف الفبای کره‌ جنوبی دسته‌بندی شده است. علاوه‌براین، گل‌ها با توجه به رنگ و بوی عطر خود در قسمت‌های مختلف پیاده‌راه قرار گرفته است و باعث می‌شود عابران با بازدید و بوییدن هر گروه از این گل‌ها تجربه‌های متفاوتی را احساس کنند. مهم‌ترین هدف طراحان از کاشت درختان و گل‌ها بر فراز "دهکده سبز" پیوند ساکنان شهر سئول با طبیعت بود.

کد خبر 388734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.