عشق است و آتش و توپ

عشق به فوتبال در هفته گذشته بازهم قربانی گرفت و این‌بار یک دختر علاقمند به تیم استقلال به واسطه مشکلاتی که برایش ایجاد شده بود در حال حاضر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که رقابت‌های لیگ برتر به واسطه انجام بازی‌های تیم ملی کشورمان تعطیل شده است داستان "سحر" دختر علاقمند به فوتبال و مشکلاتی که برای او پیش آمده تبدیل به یکی از سوژه‌های اصلی فضای مجازی شده که توسط بازیکنان ملی‌پوش کشورمان هم در صفحات اینستاگرامی مورد حمایت قرار گرفته است. مسعود شجاعی، رشید مظاهری، وریا غفوری و چند بازیکن دیگر فوتبال ایران از جمله نفراتی بوده‌اند که با انتشار متن‌هایی احساسی سعی در دفاع از حق این دختر علاقمند به فوتبال داشته‌اند.

چالش حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی و تماشای مسابقات فوتبال مردان پرونده جدیدی در فوتبال ایران نیست و سال‌ها است که بین فدراسیون فوتبال کشورمان و مدیران فیفا این ماجرا ادامه دارد. البته در این یکسال گذشته و بعد از تهدید فیفا مبنی بر تعلیق فوتبال ایران شرایط برای حضور گزینشی و محدود بانوان در بازی‌های ملی فراهم شد.

 با این وجود قوانین و عرف جامعه اجازه نمی‌دهد که بانوان در هر زمان و مکان، امکان ورود به استادیوم‌های فوتبال را پیدا کنند. از طرف دیگر جو فرهنگی و عجیب حاکم در استادیوم‌های ورزشی این امکان را به بانوان نداده تا در فضایی مناسب و امن بتوانند هم‌جوار با مردان به تماشای یک مسابقه فوتبال بنشینند.

 برای توافق و رسیدن به یک نقطه نظر مشترک بین مخالفان و موافقان هم تا به امروز جلسات زیادی برگزار شده، اما به دلیل محدودیت‌های موجود امکان رسیدن به یک نتیجه اجرایی و نهایی وجود نداشته است و هنوز جواب قطعی و بدون حرف و حدیثی برای ختم این پرونده به دست نیامده است.

آنطور که نزدیکان سحر دختر علاقمند به فوتبال اعلام کرده‌اند و البته از جانب منابع رسمی و انتظامی هم تایید نشده، او در اسفندماه سال ۹۷ برای تماشای دیدار تیم‌های استقلال و العین به ورزشگاه آزادی رفته بوده است و در قالب قانون و به خاطر درگیری از سوی ماموران بازداشت شده است. مستندات لازم در همین رابطه از سوی مأموران تهیه و به دادسرای ارشاد تهران تحویل شد. به این ترتیب پرونده‌ای قضایی برای این زن با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مأموران انتظامی تشکیل، اما وی با صدور قرار تأمین از سوی قاضی پرونده آزاد شد. تا اینکه روز دوشنبه  ۱۱ شهریوراین دختر برای نخستین جلسه رسیدگی به دادگاه مراجعه کرد، اما با توجه به اینکه در زمان مراجعه وی، رئیس دادگاه به‌ خاطر فوت یکی از بستگانش در مرخصی بود، زمان دیگری برای رسیدگی به پرونده او تعیین شد، اما دخترجوان در اعتراض به این موضوع پس از خروج از دادگاه با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود، خودش را آتش زد و بعد از انتقال به بیمارستان در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در آی سی یو تحت درمان است.

این اتفاق تلخ تلنگر دیگری بر مدیران فدراسیون نشین بود که در آینده با جدیت بیشتری نسبت به برطرف کردن مشکلات بانوان علاقمند به فوتبال اقدام کنند.

شاید کمی دور از انصاف باشد که بخواهیم با توجه به عرف موجود در جامعه پیش‌بینی آزادی کامل بانوان برای ورود به استادیوم‌های ورزشی را داشته باشیم، اما به هر حال با مدیریت و دوراندیشی می‌شود به نوعی عمل کرد که بانوان علاقمند با شرکت در بازی‌های ملی و حتی تماشای لیگ برتر فوتبال بانوان بخشی از هیجان خودشان را تخلیه کنند و به نقطه‌ای نرسند که به مانند این دختر علاقمند و عاشق به فوتبال با زندگی خودشان قمار کنند. قماری که باختش شاید تا پایان عمر گریبان گیر شخص باشد.

کد خبر 388719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.