فروش فیلم‌های سینمایی در هفته‌ای که گذشت

در هفته گذشته فیلم "روسی" به کارگردانی امیرحسین ثقفی نیم میلیارد تومان فروش را پشت سر گذاشت و "ایده اصلی" پس از پشت سر گذاشتن چهار هفته به رقم دو و نیم میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایمنا، فروش هفته گذشته سینماها در حالی رقم خورد که همراه با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان بود و همین امر و شروع عزاداری‌ها باعث شد از فروش سینماها اندکی کاسته شود و در مجموع هفته آرامی برای فیلم‌ها رقم بخورد.

"روسی" به کارگردانی امیرحسین ثقفی در مدت دو هفته ۵۲۰ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. "روسی"یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می‌شود. امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"صدای منو می‌شنوی؟" فیلم صادق پروین آشتیانی است که تاکنون موفق به فروش یک میلیون و ۷۲۴ هزار تومانی شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حالا بعد چند سال پسرم برگشته… ایناهاش… این کلید رو به جاش به من دادن می‌گن بیا، خوشحال باش… پسرت اومده… کلیدی که مال یه دره… یه دری که گم شده تو این شهر لعنتی… حالا من در به در، کوچه به کوچه دنبال یه درم که بهم بگه این دو تا تیکه استخون و این کلید زنگ زده پسرمه یا نیست… پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، یلدا قشقایی، عطا سلمانیان، احمد نیک پور، مرتضی ایمانی، کاوه آشنا، لادن قناد، حسن ناصری، ایرج افکار، مهرزاد خلیقی، پوریا نیک جو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"چاقی" ساخته راما قویدل نیز در یک هفته  ۱۳۵  میلیون و ۶۰۴ هزار تومان فروش داشته است. این فیلم که بعد از پنج سال موفق به اکران شده است درباره یک انتخاب است، انتخاب عشق یا وجدان! حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی، علی مصفا،مهسا کرامتی، کریم قربانی، امید روحانی،حسین ملکی، نوید خداشناس بازیگران این فیلم هستند.

"برمودا" ساخته رهبر قنبری در مدت مشابه  تنها ۱۵ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان فروخت. این فیلم داستان یکی از مدیران سابق دولتی است که با استفاده از ارتباطات و زد و بند به ثروتی نجومی رسیده و امروز در حوادث و اتفاقاتی فانتزی با وجدان خود درگیر می‌شود. بهنوش بختیاری، رضا مولایی، شهرزاد کمال زاده، شیرین ولی پور، علی پاکزاد، سارا بهارلو، حدیثه کرمی، مجید لیاقت، ابوالفضل خوشبخت، مریم وطن پور، مهدیه خوشبخت و نسیم بهشتی و رامین شیروانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"ایده اصلی" ساخته آزیتا موگویی در چهار هفته مجموع فروش خود را به دو میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان رساند. در این فیلم مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان، هانیه توسلی، شهباز نوشیر، آندره آ ماچالکیدو، مأنوس گاوراس، واروارا لارمو، ایرینا مانژوسوا به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده است: ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. یکی از آن‌ها مهندس سعید پارسا است که چند سالی است از همسرش رؤیا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت‌ساز را دارند و...

"جانان" به کارگردانی کامران قدکچیان در مدت مشابه ۳۰۹ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان فروش داشت. فیلم روایتی از داستان زندگی دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و شاعرمسلک است که به‌طور اتفاقی از دیوان حافظ قدیمی نامه‌ای پیدا می‌کند که حکایت از عشقی دیرین در سال‌های بسیار دور دارد. امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی در فیلم "جانان" به ایفای نقش پرداختند.

"قسم" ساخته محسن تنابنده در پنج هفته موفق شد دو میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان به دست بیاورد. "قسم" فیلمی است درباره سوگند قسامه و مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی در آن بازی می‌کنند.

"قصر شیرین" به کارگردانی رضا میرکریمی در شش هفته سه میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. قصه فیلم روایتی است از زندگی جلال مرادی که در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود، حالا پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده و او باید به وضعیت دو فرزندش سروسامانی بدهد. در این فیلم حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین، نیوشا علیپور به ایفای نقش می‌پردازند.

"سرکوب" در شش هفته ۸۸۸ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان فروش داشت. در این فیلم باران کوثری، سارا بهرامی، پردیس احمدیه، الهام کردا، رؤیا افشار، جمشید هاشم‌پور و آرتین گلچین به ایفای نقش می‌پردازند.

"تپلی و من" ساخته حسین قناعت در شش هفته یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان فروخت. حسن معجونی، سامیار محمدی، میترا حجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، مرتضی زارع، عباس محبوب، شیدا مؤدب، امید شهباز محمدی و کیان علی پناه بازیگران این فیلم هستند.

فروش "نیوکاسل" به کارگردانی محسن قصابیان در هفت هفته به یک میلیارد و ۹۰۹ میلیون تومان رسید. این فیلم روایتی است از فرید که ۹ صبح باخبر می‌شود صاحب عمارت قدیمی که در آن زندگی می‌کنند ۹ شب به فرودگاه می‌رسد. حالا او و ساکنینی که فرید بدون اطلاع صاحب‌خانه، آن‌ها را به عمارت آورده، تنها ۱۲ ساعت فرصت دارند خانه را خالی کنند... بهرام افشاری، سحر قریشی، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، نیما شاهرخ‌شاهی، رز رضوی، مجید شهریاری، بابک نوری، محمد ذوقی، رضا نبیلو، ندا حسینی، با حضور رضا ناجی، داریوش اسدزاده، هنرمندی پژمان بازغی و معرفی امین مینای ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 388718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.