جذب بیش از ۱۸ هزار نفر در آموزش و پرورش/ زن ۷۴ ساله دوقلو زایید

جزئیات میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده، حرف‌های فرماندار بهمئی درباره عقد دختر ۹ساله، جزئیات جدید از ناپدید شدن برادران صدرالساداتی، تشدید مجازات خرده فروشان مواد مخدر و غرق شدن جوان ۲۲ ساله در رودخانه بهشت‌آباد عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سهمیه وزارتخانه آموزش و پرورش در ازمون استخدامی امسال بیش از ۱۸ هزار نفر است، گفت: ۱۲ هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر خواهند بود که پس از شرکت در دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی، وارد نظام آموزشی می‌شوند.

ترکمن افزود: دفترچه آزمون استخدامی اواخر شهریور منتشر می‌شود و آزمون هم نیمه دوم آبان به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ترکمن همچنین با اذعان به تاخیر در پرداخت افزایش حقوق دانشجو معلمان گفت: مبالغ افزایش یافته با حقوق شهریور واریز می‌شود و ظرف دو سه ماه معوقات را هم تسویه می‌کنیم.

مجازات خرده فروشان مواد مخدر تشدید شده است

معاون دادستان تهران گفت: مجازات خرده فروشان مواد مخدر در این دوره تشدید شده است.

مهری مهرانگیز در حاشیه اجرای طرح ظفر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پلمب پاتوق‌ها و خانه‌های مصرف مواد مخدر، اظهار کرد: طرحی که از سال گذشته در محله‌های شوش، مولوی و هرندی اجرا شده بود ادامه دارد و تعدادی از خانه‌ها از برج ۱۱ پلمب شده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با شدت و حدت با جرایم مرتبط با مواد مخدر برخورد می‌کند. گاهی اوقات در یک خانه ۲۰ واحدی یا ۱۰ واحدی یک خرده فروش سبب آزار و اذیت ساکنان دیگر می‌شود که ما باید با این موارد نیز برخورد کنیم و مطمئن باشید که اگر دلایل و ادله کافی موجود باشد حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

غرق شدن جوان ۲۲ ساله در رودخانه بهشت‌آباد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای در رودخانه بهشت‌آباد غرق شد که تاکنون جسد وی پیدا نشده است، عوامل امداد و نجات همچنان در صحنه حضور دارند.

حمله سگ به کودک ۷ساله در بندرعباس

کودک هفت ساله اهل روستای درگیر ، مورد حمله وحشیانه، یک سگ اهلی قرار گرفت.

 مسئول بیماریهای واگیر مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) در این خصوص افزود: این پسر بچه ۷ ساله اهل روستای درگیر که توسط یک سگ اهلی در کوه گنو مورد حمله قرار گرفته بود با جراحات فراوان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال داده شد.

متخصص طب اورژانس مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) با اشاره به این‌که در زمان مراجعه قسمتی از پوست سر کودک توسط سگ به ظاهر اهلی به طرز وحشیانه ای کنده شده بود، گفت: قطعا اگر اقدام به موقع یکی از اهالی و نجات به موقع او نبود طفل خردسال توسط سگ دریده می شد.

جزئیات جدید از ناپدید شدن برادران صدرالساداتی

تسنیم شب گذشته خبرداد که مهدی صدرالساداتی با انتشار یک استوری در اینستاگرامش رسماً پس از ٧٢ ساعت اعلام حضور کرده است.

او در این استوری اینستاگرامی که ساعت ۱۱:۱۹ دقیقه جمعه‌شب ثبت شده عکسی از تابلوی سبز بزرگراه‌ها منتشر کرده که نشان می‌دهد در ٥کیلومتری کیاسر است.

صدرالساداتی ذیل این عکس نوشته "نه در قم هستیم و نه در اختفای اختیاری".

همچنین برخی اکانتهای توئیتری تصاویری که توسط دوربین‌های مداربسته گرفته شده منتشر کردند که در آن نشان می‌دهد آقای صدرالساداتی در حوالی ساعت ۱۰ دیشب (جمعه‌شب) از یک مغازه در حال خرید قلیان است!

از بیش از ٢٤ ساعت قبل برخی فعالان فضای مجازی نزدیک به صدرالساداتی نوشتند که برادران صدرالساداتی ٤٨ ساعت است که از خانه در قم خارج شده‌اند تا از تهران به بندرعباس بروند ولی گوشی هر دوی آنها خاموش شده و معلوم نیست در کجا به‌سر می‌برند.

مشخصاً این فضاسازی نهادهای امنیتی و قضایی را متهم می‌کرد که صدرالساداتی در پی مطالب اینستاگرامش با برخورد قضایی امنیتی و یا ربایش افراد نامعلوم روبه‌رو شده است.

قوه قضاییه هنوز دستوری برای دستگیری آنها نداده است

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس نیز دقایقی پیش در توییتر خود نوشت: "آقای صدرالساداتی، شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید در شهر کهک خرید کردید بعدش هم به تهران رفتید بعد هم به‌طرف کیاسر. پدر بزرگوار ادعا کرده "بی‌خبر و نگرانم"، به‌جای استوری یه تماس با ایشان می‌گرفتید. به خدا پناه می‌بریم از شر شیطان".

جزئیات میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است گفت: در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم؛ همسان سازی به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است گفت: در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم؛ همسان سازی به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه افزایش بودجه و مستمری حقوق بگیران تامین اجتماعی نیز قانون خاص خود را دارد، افزود: سازمان تامین اجتماعی هنوز بودجه سال ۹۸ خود را در هیئت امنا تصویب نکرده است البته پیش نویس اولیه را ملاحظه کردم و  افزایش این بودجه و به تبع آن حقوق مستمری بگیران حدود نرخ تورم خواهد بود.

شریعتمداری درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در بودجه رقمی را  برای همسان سازی پیش بینی کرده‌اند، اما باید به مجلس برود. موارد بسیاری وجود دارد که ما تقاضای آن را مطرح کرده‌ایم از جمله لایحه حمایت از حقوق معلولان که اجرای آن  ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

حرف‌های فرماندار بهمئی درباره عقد دختر ۹ساله

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در" گهواره" برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: مراسم عقدی که در شبکه های اجتماعی تحت عنوان عقد دختربچه حدود ۱۱ سال برای مرد حدود ۲۲ ساله منتشر شد، از این حیث که دختر یاد شده در سن ازدواج نیست، در واقع همان رسم «نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و بهتر بگویم با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح امروزی برگزار و رسانه‌ای شده است.

سنایی تصریح کرد: کما اینکه در صحبتهای طرفین به این موضوع که ازدواج حداقل چهار- پنج سال بعد صورت خواهد گرفت اشاره شده است.

وی ادامه داد: بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیرقابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

ثبت‌نام ۲۰۰ هزار نفر در دوره کارشناسی بدون‌آزمون دانشگاه‌ها

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۲۰۰ هزار نفر در دوره کارشناسی بدون‌آزمون دانشگاه‌ها خبر داد.

حسین توکلی درباره ثبت‌نام در دوره کارشناسی بدون‌آزمون دانشگاه‌ها گفت: علاقه‌مندان به این رشته‌ها می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در این رشته‌ها تا روز ۲۸ شهریورماه ادامه دارد و تاکنون ۲۰۱ هزار و ۸۲۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. ظرفیت پذیرش در این دوره ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بدون‌آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق سایت azmoon.org تا روز چهارشنبه ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

زن ۷۴ ساله هندی دوقلو زایید

این زن از طریق روش درمان نازایی آی وی اف (IVF) دو قلو باردار شده است.

تلویزیون رویترز گزارش داد، این زن که یراماتی مانگایاما (YERRAMATTI MANGAYAMMA) نام دارد در شهر گانتور (Guntur) در ایالت آندرا پرادش (Andhra Pradesh) در جنوب هند زندگی می‌کند. او از طریق روش درمان نازایی آی وی اف (IVF) دو قلو باردار شد و زایمان کرد. فرزندان وی دختر هستند.

یکی از پزشکان این زن در این رابطه گفت:او در نخستین تلاش خود به این روش باردار شد. این واقعا مایه تعجب و شگفتی ما شد. ما سه تیم را برای مراقبت از وی تشکیل دادیم. یک تیم در زمان بارداری از وی مراقبت کرد. یک تیم هم به تغذیه وی رسیدگی کرد. یک تیم هم مسئوول بررسی وضعیت سلامتی عمومی وی بود.

مادر این زن هم گفت:من بسیار خوشحال هستم. دختر من سرانجام مادر شد. ما از فرزندان وی مراقبت می‌کنیم. هیچ مشکلی نداریم. افرادی هستند که از ما حمایت می‌کنند. من ۸ ماه است که در اینجا هستم. من برای او آشپزی کرده ام. او باردار بود و به رژیم غذایی خاص خود نیاز داشت. من می‌خواستم که مادربزرگ شوم. من هم اکنون دو نوه دارم. من بسیار خوشحالم.

کد خبر 388716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.