اجرای پروژه‌های شهری، انگیزه لازم شهروندان را فراهم می‌کند

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: اجرای پروژه‌های شهری با هدف تقویت و تجهیز زیرساخت‌های شهری، ارتقاء قلمرو عمومی و توسعه خدمات در مقیاس محله‌ای، در کنار هویت بخشی مجموعه‌ها و مقیاس‌های شهری به عنوان یک موتور محرک توسعه انگیزه‌های لازم برای ساکنان را فراهم خواهد کرد.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم در نوسازی و بهسازی بافت‌های محدوده شهرداری منطقه ۱۱، طراحی پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسهیل فرایند و تحول در بافت‌های فرسوده است و رویکردها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هزینه‌های کلان در بر نداشته باشد و به همین منظور احداث محور گردشگری رهنان به عنوان پروژه های محرک توسعه درحال انجام است.

وی با بیان اینکه شهر رهنان در سال ۱۳۴۰ از روستا به شهر تبدیل و تا سال ۸۲ شهری مستقل از اصفهان و جز شهرستان خمینی شهر محسوب می‌شد، تصریح کرد: از جمله آثار تاریخی رهنان که تنها نشانه‌ای از آن باقی مانده، مسجد جامع ذوقبلتین و حمام دوقلو که معروف به حمام چهل ستون است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: رهنان دارای چهار محله تاریخی به نام چهارشاه، زاجان، طاحونه و ماشاده بوده که اتصال این چهار محله در محلی به نام درب میدان اتفاق می افتاد و به عنوان محلی برای مرکز تعامل محلات در نظر گرفته شده بود، اما درحال حاضر منطقه ۱۱ دارای هفت محله به نام‌های طاحونه، زاجان، ماشاده، اسلامی، درب میدان (سجاد)، لیمجیر و بابوکان است.

وی اظهار کرد: مساحت منطقه ۱۱ حدود یک هزار و ۹۷ هکتار است که ۱۱۷ هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد.

اشرفی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه ۱۱، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و معرفی محورهای تعریف شده گردشگری می‌تواند یکی از منابع درآمد و ایجاد اشتغال در سطح ملی و منطقه‌ای باشد؛ به خصوص در زمانی که سود فعالیت‌های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش است، جایگزینی مناسب برای آنها و راهبردی برای توسعه است.

وی ادامه داد: بر این مبنا دلیل اصلی توسعه و معرفی محورهای گردشگری غلبه بر پایین‌ بودن سطح درآمد و ارائه فرصت‌های جدید شغلی و تحولات اجتماعی در جامعه است و می‌تواند امیدهایی را برای کاهش فقر به خصوص در نواحی که به نحوی دچار رکود اقتصادی شده‌اند، فراهم آورد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های شهری با هدف تقویت و تجهیز زیرساخت‌های شهری، ارتقاء قلمرو عمومی و توسعه خدمات در مقیاس محله‌ای، در کنار هویت بخشی مجموعه‌ها و مقیاس‌های شهری به عنوان یک موتور محرک توسعه انگیزه‌های لازم برای ساکنان را فراهم خواهد کرد و ضمن ایجاد سرزندگی کارکردی و اعیانی بافت‌های فرسوده، موجبات تقویت ساختارهای اقتصادی و اجتماعی محله نیز خواهد شد و مشوق و محرک مناسبی برای حضور مردم در این فرآیند هستند.

اشرفی تاکید کرد: اهداف ایجاد محور گردشگری رهنان کارآفرینی جمعی، جذب گردشگر داخلی و خارجی، ایجاد درآمد پایدار، ایجاد مرکز فعال جهت تعاملات اجتماعی، هویت بخشی به منطقه، فعال‌سازی اقتصاد جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: پتانسیل‌های موجود در محور گردشگری رهنان شامل حمام تاریخی رهنان(سومین حمام بزرگ کشور)، مسجد جامع رهنان(مسجد ذوقبلتین با قدمت هزارساله)، زورخانه، سالن سینما و  آمفی تئاتر مهتاب، گلزار شهدا و مرقد امام زاده میر مدینه است که این منطقه را در راستای کمک به انجام هر چه بهتر پروژه محور گردشگری رهنان کمک خواهد کرد.

کد خبر 388713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.