این غذاها سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می‌کند

سیستم ایمنی از بدن در برابر مهاجمان خارجی مانند باکتری‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند، اما برخی افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند که ممکن است آنها را مستعد عفونت‌های مکرر کند.

به گزارش ایمنا، کمبود بعضی مواد غذایی به خصوص ویتامین D، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی، عدم تعادل باکتری‌های مفید روده و ... عوامل خطرآفرین برای تضعیف سیستم ایمنی بدن است. همچنین بعضی عادات غذایی غلط نیز ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و فرد را در معرض عفونت‌های مکرر قرار دهد. در ادامه شما را با غذاهایی که سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می‌کند، آشنا می‌کنیم:

غلات پردازش‌شده: انتخاب غلات سبوس‌دار ،بهتر از دانه‌های پردازش شده است، زیرا این دانه‌ها اثر زیانباری بر قند خون داشته و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

ماست‌های طعم دار: ماست‌های حاوی شکر اضافه و غیر پروبیوتیک، منجر به ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود. قند موجود در این ماست‌ها، عملکرد سیستم ایمنی را مختل می‌کند و مواد تشکیل‌دهنده مصنوعی آن‌ها عاری از ریزمغذی‌ها است.

مشروبات الکلی: جای تعجب نیست که مصرف الکل برای سیستم ایمنی بدن خطرناک است؛ مشروبات الکلی حاوی قند بالایی بوده و مصرف آن یکپارچگی مخاط روده را تغییر می‌دهد. همچنین استفاده از این مواد، میکروارگانیسم‌های روده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوشابه‌های کافئین‌دار: خواب  کافی برای حفظ سیستم ایمنی سالم ضروری است. این در حالی است که مصرف بیش از حد نوشابه‌های کافئین‌دار به ویژه قهوه و نوشابه‌های گازدار، اثر برعکس برای سیستم ایمنی بدن دارد. سطوح اسیدیته در قهوه نیز ممکن است منجر به افزایش التهاب در بدن شود.

سوپ‌های کنسروی: سوپ غذایی است که به راحتی می‌تواند فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کند؛ مصرف کنسرو شده این غذا اگرچه راحت است، اما بهترین گزینه نیست. بسیاری از این سوپ‌ها حاوی مواد تشکیل دهنده مصنوعی و سطوح بالای سدیم است.

غذاهای شور: در حالی که غذاهای شور مانند کلم ترش، عطر و طعم زیاد و کالری کمی دارد، اما سدیم بالای موجود در آن‌ها می‌تواند منجر به کم شدن آب بدن و احتباس مایعات شود. حتی در شرایطی مانند بیماری‌های کلیوی، مصرف این غذاها اصلاً مناسب نیست.

میوه‌های خشک: اگرچه میوه‌ها یک میان وعده بسیار ضروری محسوب می‌شود، اما نوع خشک‌شده آن‌ها و حتی میوه‌های کنسرو شده، حاوی قند اضافی است که سالم بودن آن‌ها را زیر سؤال برده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 388709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.