۸۶ درصد کشفیات مواد مخدر در اصفهان تریاک است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ۸۶ درصد کشفیات سال ۹۸ مربوط به مواد مخدر نوع تریاک است و کشفیات نیروی انتظامی اصفهان در زمینه مواد مخدر نوع شیشه، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی ، پیش از ظهر امروز شنبه_ ۱۶ شهریورماه_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان، اظهار کرد: کشفیات انتظامی استان اصفهان در سال جاری بیش از ۲۱.۵ تن بوده است و این آمار نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: ۸۶ درصد کشفیات سال ۹۸ مربوط به مواد مخدر نوع تریاک است و کشفیات نیروی انتظامی اصفهان در زمینه مواد مخدر نوع شیشه، رشد چشمگیری داشته است. دستگیر شدگان امسال در حوزه زنان و مردان ۱۳ هزار نفر بوده و ۱۷ درصد افزایش را در آمار دستگیر شدگان زن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: توزیع کنندگان خرد پنج درصد و نگهداری مواد مخدر در استان اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافته است،  با ۷۲ باند مواد مخدر در پنج ماهه نخست سال جاری برخورد شده و توقیف خودروهای قاچاقیان ۷۱۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: ۷۳۴ مرحله طرح پاکسازی محلات و مدارس در سطح استان اجرا شده و در سال جاری تمرکز ویژه ای بر کنترل مبادی ورودی استان اصفهان داشته ایم و یک محموله بالغ بر یک تن و ۷۵۰ کیلوگرم در یک عملیات انتظامی کشف شد که تقریبا در استان اصفهان بی نظیر بوده است.

افزایش ۴۴ درصدی برخورد با اصناف فروش مواد مخدر

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در حوزه بازرسی منازل ۶۵ درصد افزایش عملیاتی داشته‌ایم و پلمب مغازه هایی که در حوزه توزیع مواد مخدر فعال بوده اند ۴۴ درصد افزایش یافته. ۳۳ مرحله برای پیشگیری از ابتلا به مصرف مواد مخدر در محیط های آموزشی اجرا شده است و سمن ها ۲۰ مرحله همکاری داشته اند و ۲۰ مرحله در اصناف اجرا شده است. ۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر در طرح آموزش همگانی و پیشگیری شرکت کرده اند.

وی اضافه کرد:طرح کام را در یکی از مناطق آلوده استان اجرا کرده ایم و شهرداری نیز در این زمینه کمک شایانی به ما کرده است. ۵۰۰ نفر از دانش آموزان با هدف مدیریت زندگی و مبارزه با مواد مخدر با پلیس در سطح شهر اردوهای مختلف برگزار کرده اند و گروه های مشاور برای دانش آموزان روش های پیش گیری از اعتیاد را تشریح کرده اند. افزایش تحرک نظامی استان اصفهان با در اختیار گذاشتن خودروهای شاسی بلند وموتور سیکلت های قدرتمند برای حرکت در کویر موجب مبارزه جدی تر با مواد مخدر خواهد شد.

مبارزه با مواد  مخدر نیازمند خودروهای تیزرو است

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دوربین‌های حرارتی و دستگاه‌های ایکس ری یکی دیگر از نیازهای اصلی نیروی انتظامی استان اصفهان است و مجاهدت شبانه‌روزی ناجا باعث این میزان از کشفیات شده است. تقویت شهرستان‌های حاشیه کویر یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه موثر و عملیاتی با باندهای مواد مخدر است و افزایش دستگاه‌های کانکس ایست و بازرسی سیار می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت و مهار وضعیت مواد مخدر استان اصفهان داشته باشد.

سردار معصوم بیگی افزود: برای تعقیب و گریز قاچاقیان نیاز به خودروهای تیزرو داریم زیرا اصفهان کمربند امنیتی مواد مخدر پایتخت کشور محسوب می شود و تشکیل یک قرارگاه واحد کشوری در سطح کویر می‌تواند تاثیر مهمی در مبارزه با مواد مخدر کشورو استان اصفهان داشته باشد.

کد خبر 388707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.