مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافت

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در چهار ماهه اول سال ۱۱۴ نفر بوده است و این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول خرمیان صبح امروز شنبه _۱۶ شهریورماه_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر معتاد در استان اصفهان وجود دارد و ۴۳ درصد از زندانیان این استان نیز زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند.

وی افزود: مجموع کشفیات استان از سال ۶۲ ، ۴۸۰ هزار کیلو گرم بوده و در پنج ماهه اول سال جاری ۲۰ هزار کیلو گرم کشفیات داشته‌ایم. مجموع دستگیری‌های این حوزه در پنج ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۲۵ هزار نفر بوده و در پنج ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۱۲ هزار نفر دستگیری در رابطه با مواد مخدر داشته‌ایم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: پنج ایستگاه بازرسی ثابت در استان اصفهان داریم و متوفیات ناشی از مصرف مواد مخدر در چهار ماهه اول سال ۱۱۴ نفر بوده است و این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده است. ۷۸ مرکز اقامتی در استان اصفهان برای معتادان موقت است و در حوزه سازمان های مردم نهاد اولین سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در اصفهان و در ۱۱۰ سال پیش شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ۱۰۷ سمن پیشگیری از اعتیاد در استان اصفهان فعالیت می کنند و در محلات و مراکز مختلف اقتصادی نیز فعال هستند.برگزاری جلسات در سطح استان ، ۹۱ درصد انتظارات ستاد را محقق کرده است.

کد خبر 388702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.