درمان و صیانت از زنان معتاد را جدی بگیریم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: صیانت و درمان زنان معتاد باید جدی گرفته شود، نباید در مبحث درمان زنان معتاد کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد، صبح امروز شنبه _۱۶ شهریورماه_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان، اظهار کرد: علیت مصرف و استراتژی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، مشارکت اجتماعی و فعالیت در محیط آموزشی و خانواده و والدین در ارتباط با مواد مخدر بسیار مهم است.

وی افزود: اطلاعات مناسب و دقیقی در حوزه مواد مخدر وجود ندارد، دستگاه‌های مختلف باید در این حوزه وارد شوند و دغدغه داشته باشند. باید دانش‌آموزان و دانشجویان حداقل آموزش‌ها در این زمینه را دریافت کنند، در سال ۹۸ یک رشد ۲۰ درصدی در حوزه آموزش داشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۲ مدرسه تحت پوشش طرح "نماد" بهزیستی اصفهان قرارگرفته است، دانش آموزان به مجموعه کارشناسی اعتماد زیادی ندارند. ۱۰۳ گروه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح "کاج" و "کیان" در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فعال است و در محیط های اصناف و مشاغل فعالیت دارد. پیشگیری از اعتیاد در فرزندپروری و مراقبت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. آگاهسازی والدین یکی دیگر از مهم‌ترین اموری است که می توان در این زمینه به آن پرداخت. ارائه خدمات مشاوره در شبکه علیت موجب کاهش استقبال از مواد مخدر در سطح استان خواهد شد و سعی می‌کنیم فضای خانواده را برای پیشگیری از اعتیاد به یک فضای امن تبدیل کنیم.

فرشاد ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۹ محله شهری و ۱۷۰ محله را در زمینه مبارزه جدی با مواد مخدر و آگاهی سازی در نظر گرفته ایم. جشنواره دانش آموز سالم یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش در حوزه مبارزه با مواد مخدر  است و تلاش می کنیم با افزایش مشارکت و سرمایه های اجتماعی‌ ، ظرفیت مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: رویکرد علمی و هدفمند در مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است، در مبحث خانواده‌های ورزش روستایی در مبارزه با مواد مخدر باید فعالیت شود. صیانت و درمان زنان معتاد باید جدی تر گرفته شود و نباید در مبحث درمان زنان کوتاه بیایم.

کد خبر 388697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.