جانمایی بیش از ۳۵۰ سازه نصب پرده‌های عزاداری در سطح شهر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از جانمایی بیش از ۳۵۰ سازه نصب پرده‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی هم‌زمان با آغاز ایام عزاداری ماه محرم و صفر در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا صحراگرد با اشاره به اقدامات مناسبتی ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) در سطح شهر مشهد اظهار کرد: برای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی هیئت‌های مذهبی، ۳۵۰ جایگاه در چهارراه‌های شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با مناطق و حوزه‌های ستادی، مجوز نصب پرده‌های مشکی عزاداری برای متقاضیان صادر شده است، در این راستا برروی عرشه پل‌ها، پرچم‌های سیاه عزاداری در کنار پرچم‌های سه رنگ ایران با علامت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به اهتزاز درآمده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به ۲۴ ساعته شدن سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر گفت: تمامی ۲۵۲۹ سرویس بهداشتی عمومی به جهت بهره‌برداری بیشتر زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) پس از تعمیر، مرمت به صورت دو یا سه شیفت فعال است همچنین ۹۰۰ سرویس بهداشتی مشارکتی (مساجد) اطراف حرم مطهر نیز در این ایام افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶٠٠ نیروی کارگری برای تنظیف ویژه معابر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در این ایام آماده‌باش هستند، افزود: طبق سنوات گذشته و پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه ۲۰۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری خواهد شد.

صحراگرد با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تمامی ماشین‌آلات خدماتی و اطفاء حریق نیز در این ایام به‌صورت آماده باش آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهند بود.

وی با اشاره به افزایش اکیپ‌های سد معبر در سطح شهر هم گفت: به منظور جلوگیری از سد معبر و رفع نازیبایی‌ها ۸۰ اکیپ سد معبر در سطح شهر به‌ویژه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر هستند.

کد خبر 388696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.